اعتراض نامزدان حذف شده ی شواری ولایتی هرات وارد دومین روز خود شد

برای دومین روز نامزدان حذف شده شورای ولایتی هرات دست به اعتراض گسترده زده و خیمه های اعتراضی بر پا کردند.آنان از دولت مرکزی خواهان رسیده گی جدی به خواست های خود شده اند.

شماری ازهواداران برخی از نامزدان شورای ولایتی در هرات برای دومین روز دراعتراض به اعلان نتایج انتخابات شورای ولایتی هرات درمقابل دفتر والی این ولایت تجمع نمودند.Vedio

اعتراض کننده ها کمیسیون های انتخاباتی را متهم به معامله گری پولی نموده خواستار تفتیش آرای چند فرد خاص از نامزدان شورای ولایتی هرات هستند.

کبیر احمد ایثار یک تن از نامزدان حذف شده ای شورای ولایتی هرات می گوید: در لیست ابتدایی وی بیش از شش هزار رای از داخل سایت های شهر داشته اما اکنون از لیست نهایی حذف شده است.

نامزدان معترض می گویند: دولت باید اقدامات جدی نماید و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را به دادگاه معرفی و ارای پاک مردم را از آرای ناپاک جدا سازند.

آنان هشدار می دهند: که اگر دولت به خواست های آنان توجه نکند دست به اعتراض های گسترده خواهند زد.

در حالی این اعتراض ها صورت می گیرد که قرار است در روز های آینده تحلیف اعضای شورای ولایتی جدید صورت گیرد.

درهمین حال مسول ولایتی دفتر کمیسیون انتخابات درهرات میگویند: که آنان هیپگونه دخالتی در شمارش و اعلان نتایج ندارند و این شکایات مرتبط با مسولان کمیسیون شکایات انتخاباتی درکابل است .

اعلان نتایج نهای شورای ولایتی کشور پس از ماه ها انتظار با واکنش های جدی شماری از نامزدان وهوادان شان در سایر ولایات کشور شده است.

این برای دومین بار است که شماری از هوادان نامزدان شورای ولایتی هرات که عکس های آنان را نیز به همراه دارند از اعلان نتایج لست نهایی ناراضی بوده وکمیسیون های ار متهم به بی عدالتی وفساد می نمایند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top