اعتصاب غذایی شماری از زندانیان درمحبس مرکزی هرات

شماری از زندانیان در محبس مرکزی هرات برای بار دوم طی ده روز گذشته دست به اعتصاب غذایی زده اند. چند تن ازاین محبوسین در تماس تلفنی به خبرنگار ما گفته اند: بی عدالتی در رهایی زندانیان به اساس فرمان های ریاست جمهوری سبب اعتصاب آنان شده است.

با اینکه مدت زمان زیادی از فرمان عفو رئیس جمهوری به مناسبت بیست وهشتم است میگذرد، اما گفته میشود:هنوز برای بررسی دوسیه های برخی از زندانیان رسیده گی صورت نگرفته است.1234567890

خبرهای رسیده از داخل محبس مرکزی هرات بیانگرآنست که شماری اززندانیان طی ده روز گذشته برای باردوم دست به اعتصاب غذایی زده اند.

چند تن از این زندانیان می گویند: از دیروز به این سو شماری از زندانیان دست به اعتصاب غذایی زده و خواهان عدالت و آزادی آنان می باشند.

آنان می گویند: چندین سال است که در محبس هرات زندانی هستند و در فرمان های گذشته نیز شامل می شدند، اما تا اکنون هیچ اقدام از سوی مسوولان مربوطه برای بررسی دوسیه های آنها صورت نگرفته است.

این زندانیان مدعی اند که بی عدالتی در رهایی زندانیان به اساس فرمان های ریاست جمهوری سبب اعتصاب آنان شده است و تا زمانیکه در مورد وضع آنها عدالت صورت نگیرد، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

با این حال گل احمد رامش معاون ریاست سارنوالی ولایت هرات می گوید: به اساس فرمان آخیر ریاست جمهوری به مناسبت 28 اسد، نزدیک به 100 زندانی شامل این فرمان می شوند.

او می گوید: همه روزه به تعداد 7 الی 8 تن از زندانیان پس از بررسی دوسیه آنان از سوی هیات، آزاد می شوند، اما شماری به این هدف هستند که زودتر دوسیه های شان بررسی شود و آزاد گردند.

سارنوال رامش گفت: اکنون هیچ زندانی در اعتصاب قرار ندارد.

از سوی هم گفته می شود که زندانیان زندان ولایت بادغیس هم به خاطر شامل نشدن در فرمان اخیر ریاست جمهوری، دست به اعتصاب غذایی زده اند.

اما مسوولان محلی اعتصاب زندانیان را در هردو ولایت رد می کنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top