اعلام حمایت قوماندانان اسبق جهادی از نیروهای امنیتی درهرات

شورای فرماندهان جهادی حوزه غرب در یک گردهمایی در ولایت هرات از نیروهای امنیتی کشوراعلام حمایت کردند. آنان میگویند: اگر دولت بخواهد فرماندهان جهادی همه حاضر اند در برابر گروه طالبان و نفوذی های گروه داعش بجنگنند. شرکت کنندگان این گردهمایی از حکومت وحدت ملی خواستند تا برای اینکه طرفداران گروه داعش فعالیت خود را در افغانستان گسترده نسازند، باید به مجاهدین سهم داده شود و تجربیات آنها برای نابودی مخالفان دولت استفاده گردد.axxxx

ده ها تن از قومندانان پیشن جهادی درهرات باانتقاد از عقب زدن مجاهدین از صحنه سیاسی کشور همچنان از گسترده شدن دامنه خشونت ها در تمامی ولایات کشور ابراز نگرانی میکنند.

آنان میگویند: دولت درسیزده سال ما مجاهدین را موقع نداد تا دربرابرگروه های تروریستی قراربگیرند اگرنه به این اندازه اوضاع افغانستان خراب نمی شد.

این قوماندانان سابق مجاهدین میگویند: بمنظورکمک به نیروهای امنیتی  برای رویا روی با گروه های مسلح در ولایات حوزه غرب و بخصوص هرات، آماده اند تا با هر گونه حرکتی که ازسوی مخالفین صورت بگیرد، مبارزه نمایند.

آنان میگویند: تازمانیکه  رهبری این  مبارزه به مجاهیدن سپرده نشود، دولت وحدت ملی به هیچگونه نتیجه ی مطلوب دست نخواهد یافت.

شورای مجاهدین ولایت هرات از دولت وحدت ملی خواست تا آنان را دربرابرگروه های تروریستی چون داعش و طالبان تجهیزکند.

درهمین حال والی هرات کسانی را که در برابر دولت افغانستان میجنگند، گروه های تکفیری خوانده گفت: که سال روان یک سال پرچالش و سرنوشت ساز است و باید دولت ومردم افغانستان برای رهای از مشکلات بوجود آمده دست به دست هم بدهند.

محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید: درحال حاضر نیروهای امنیتی با روحیه ی قوی توان مقابله با هراس افگننان را دارند، اما دولت مکلفیت دارد تا برای فرزاندان مجاهدین زمینه کار واشتغال را آماده نماید.

گردهم آیی شورای مجاهدین هرات در هر هفته صورت میگیرد و سران مجاهدین تلاش میکنند تا برای بهبود وضع امنیتی، نقد ونظرهای خودرا با مسئولین ولایت هرات شریک نمایند.

آنان میگویند: ما از طالبان وداعش نمی ترسم همانطور که از خاک خود دربرابرشوروی وتروریزم جهانی دفاع کردیم دربرابر این گروه های تروریستی که هر روز کودکان مارا می کشند در صورت نیاز، نیز تا پای جان خواهیم جنگید.

به گفته ی این قوماندان سابق جهادی ، آنان به جای کفن ، بیرق سه رنگ افغانستان را به تن خواهند کرد و ازکشور و مردم شان دربرابر تروریزم دفاع خواهند نمود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top