افتتاح اولین بانک خون در ولایت نیمروز

برای اولین بار در ولایت نیمروز یک بانک خون افتتاح و راه اندازی گردید. مقامهای محلی درآن ولایت میگویند: این بانک خون ظرفیت دریافت و نگهداری 1 هزار خریطه را دارا میباشد.

مقامهای محلی در نیمروز ابراز امیدواری میکنند که با راه اندازی و افتتاح اولین بانک خون در آن ولایت، قسمت عمده ی از مشکلات مجروحین و بیمارانی که نیازمند خون میباشند حل خواهد گردید.4

این بانک خون با حضور والی مقامهای امنیتی، روسای ادارات ملکی و نظامی و مسئولین شفاخانه ی ولایتی شهر زرنج افتتاح گردید.

گفته میشود: در مراسم افتتاح این بانک خون صدها خریطه خون برای نیازمندان جمع آوری گردید و والی و دیگر مسئولان محلی نیمروز نیز برای مجروحین نیروهای امنیتی نیز خون اهدا کردند.

انجینیرمحمد سمیع والی نیمروز میگوید: این بانک خون درحال حاضر ظرفیت 1 هزار خریطه خون را دارا میباشد و قادر است تا برای بیماران و مجروحین نیازمند خون، در ولایات همجوار نیمروز نیز نیز خون اهدا کند.

از سوی هم مسئوولان شفاخانه ولایتی شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز میگوند: این بانک ظرفیت و نگهداری نزدیک به 1000 خریطه پاینت خون را دارد و در آینده آنان نیز به مجروحین و بیمارانی که به خون نیاز دارند، کمک بیشتری میتوانند انجام دهند.

شماری از مردم نیمروز نیز از افتتاح این بانک خون ابراز خوشی میکنند و میگویند: که در گذشته بیماران و مجروحین شان که نیاز مند خون بودند، با مشکلات جدی کمبود خون بودند و در بعضی مواقع حتی باعث از دست دادن جان عزیزان شان میشده است.

آنان ابراز امیدواری میکنند که در آینده به مشکلات کمبود خون بیماران ومجروحین نیازمند از سوی داکتران در آن ولایت رسیده گی بیشتری شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top