افتتاح اولین بخش پروژه آب شیرین به هزینه ی 13 میلیون دالرآمریکایی در نیمروز

بخش اول پروژه آب شیرین برای شهریان زرنج از سوی وزیر احیا و انکشاف دهات کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. وزیر احیا و انکشاف دهات کشور می گوید: این پروژه یکی از پروژه های حیاتی است و امروز سنگ تهداب فاز دوم آن نیز گذاشته شد و به زودی کار ساخت آن تکمیل خواهد شد. از سوی هم مسوولان احیا و انکشاف دهات در نیمروز می گویند: این پروژه به هزینه ای 13 میلیون دالر آمریکایی از بودجه مالی این وزارت پرداخت شده است.

با افتتاح پروژه اب شیرین از ولسوالی چهاربرجک ولایت نیمروز به شهر زرنج، 3 هزار خانواده از آب شیرین که پیش از این از آب شور استفاده می کردند بهره مند خواهند شد. ------

انجنيرنصيراحمد درانى وزير احيا وانکشاف دهات کشور می گوید: کار فاز اول اين پروژه تکمیل شده است و امروز رسماً افتتاح گردید و در کنار آن سنگ تهداب فاز دوم پروژه را که شامل نلدوانی در داخل شهر و منازل مسکونی است، بر زمین گذاشته شد.

وى گفت که اين، يک پروژه حياتى است که آب شيرين را به شهريان زرنج تامين مى کند.

از سوی هم انجنیر فرید اعظمى سرپرست ریاست احیا و انکشاف دهات نيمروز گفت که کاربخش اول پروژه، چهار سال قبل آغاز شد؛ اما به خاطرسهل انگارى شرکت خصوصى راسخ، قرارداد آن لغو گرديد و این پروژه، هشت ماه قبل به شرکت ناصری داده شد.

وی افزود که این پروژه، شامل حفر هشت حلقه چاه، هشت باب ساختمان جهت نگهبانی و محافظت چاه ها، ذخیرۀ آب به ظرفیت ١٢٠٠متر مکعب با بودجه ١٣ ميلیون دالر، از بودجه دولت است.

اعظمى گفت که بخش دوم اين شبکه آبرسانى را ٢٤٣ کيلومتر نلدوانى داخل شهر و قريه هاى اطراف آن احتوا مي کند که دارای یک ذخیره با ظرفیت ٥٠٠ متر مکعب آب بوده وبيش ازهشت ميليون دالر هزينه دارد وقرار است که در٥٣٠ روز کارى تکميل و به بهره بردارى سپرده شود.

گفتنى است که سال گذشته باشنده های شهر زرنج در یک اعتراض و تحصن به خاطر نا تکمیل شدن این پروژه، دفاتر انکشاف دهات و شوراى ولايتى نيمروز را بسته کردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top