افتتاح تاسیسات جدید قوای هوایی اردوی ملی در غرب افغانستان

تاسیسات جدید قوای هوایی اردوی ملی در غرب افغانستان که به هزینه 18 میلیون دالر آمریکایی از سوی ایالات متحده آمریکا ساخته شده است امروز به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح این پروژه بزرگ نظامی جنرال اسمیت معاون قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان حضور داشت و گفت قرار است ناتو در سال جاری میلادی 12 بال هلیکوپتر را به نیروهای امنیتی افغان کمک نماید.

جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان گفت تاسیسات جدید قوای هوایی اردوی ملی در مساحت 15 هزار متر مربع ساخته شده که در آن 44 بلاک و ساختمان موجود میباشد.

وی افزود در این تاسیسات همچنان هشت برج مراقبت و یک محیط برای ترمیم یا حفاظت از طیاره های نظامی با مساحت 2000 متر مربع ساخته شده است که هزینه مجموعی این تاسیسات 18 میلیون دالر آمریکایی میباشد که از سوی اردوی ایالات متحده آمریکا پرداخت شده است.

گفتنیست این تاسیسات که گفته میشود در سطح کشور نمونه است دارای 26 پایه پلچک و سرک میباشد که از طریق یکهزار و 936 متر دیوار احاطوی حصار گردیده است.

مقامات ناتو در هنگام افتتاح این تاسیسات بزرگ نظامی در هرات میگویند یکی از پلانهای اساسی شان در آینده این است تا نیروهای امنیتی افغان را از لحاظ امکانات مجهز نموده و در قسمت آموزش شان اقدامات جدی نمایند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top