افتتاح شانزده همين ورزشگاه سرپوشيده با حمايت علما درولايت هرات

شانزده همین ورزشگاه سرپوشیده در شهرهرات با حمایت علمای دینی ومتنفذین گشایش یافت. گفته میشود: این ورزشگاه پس از جیمنازیوم بزرگ دولتی درهرات مجهزترین سالون برای هفت رشته ورزشی است که در ناحیه سوم شهرهرات واقع شده است. درمراسم گشایش این ورزشگاه علما وبزرگان منطقه از خانواده ها خواستند تا برای انکشاف ورزش وروی آوردن جوانان به مسیر سلامتی جوانان را به اورزش تشویق نمایند.افتتاح جمنازيوم ورزشي هريوا

جیمنازیوم ورزشی هریوا شانزده همین سالون سرپوشیده ورزشی در ولایت هرات است که امروز رسمآ در شهر هرات افتتاح گردید.

شماری ازعلما وبزرگان منطقه باحمایت از ایجاد این ورزشگاه ازعموم سرمایه داران ومردم خواستند بمنظور انکشاف ورزش وتشویق جوانان به این عرصه در تاسیس ورزشگاه  ها تلاش نمایند.

مولوی معصوم عزیزی خطیب مسجد جامعه ملا آدینه میگوید: “اسلام پرورش جسم وبدن را یک نیاز بری انسان ها میداند وکسانیکه از طریق ورزش بر سلامتی خود وجامعه می اندیشند جایگاه خاص نزد پروردگار دارند.”

همچنان حاجی عبدالقدوس یکتن از بزرگان منطقه  نیز با اشاره بر اهیمت ورزش تاکید داشته ميگويد: “یکی از عوامل رشد وانکشاف اجتماع  وکشور ما ورزش است وانتظار میرود در این راستا بگونه مشترک جوانان رزا به ورزش وسلامتی تشویق نمائیم. دست اورد های چند سال گذشته ورزشکاران افغان یک افتخار بزرگ وسرور را به مردم عطا کرده وما در این زمینه مکلفیت داریم تا جوانان را در افتخار آفرینی ملی  حمایت نمائیم.”

عبدالقیوم جامی مسول المپیک هرات نيزگفت: این ورزشگاه پس از جیمنازیوم دولتی ولایت هرات مجهز ترین سالون ورزشی است که باتمام امکانات آغاز به فعالیت نموده است.

بااین حال محمد آصف فایض مسول جیمنازیوم ورزشی هریوا میگوید: این ورزشگاه با مساحت 700مترمربع و باارزش بیشتر از 130 هزار دالربگونه خصوصی برای مردان وزنان ایجاد گردیده است.

او گفت: دراین ورزشگاه امکانات برای هفت رشته ورزشی بشمول بسکتبال وهنبال وجود دارد که تلاش های برای انکشاف ان نیز آغاز شده است.

بگفته فایض: این ورزشگاه به اثتثنای  وقت نماز جمعه در طول هفته بگونه شبانه روزی باز است.

مسولان ورزشی هرات میگوید افزایش ورزشگاه های سرپوشیده درهرات باعث گردیده که میزان علاقمندی مردان وزنان بویژه جوانان در این ولایت به ورزش افزایش یافته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top