افتتاح نمایشگاه صنایع ملی و تولیدات داخلی هرات

نمایشگاه سه روزه تولیدات صنعتی تجاری هرات امروز گشایش یافت.

برگذار کننده گان این نمایشگاه میگویند: 65 شرکت بزرگ تجارتی محصولات وتولیدات فابریکه جات خودرا در 80 غرفه به منظور جلب توجه حکومت مرکزی بر وضعیت تجاری این کشور به نمایش گذاشتند.

حمیدالله خادم رئیس اتحادیه صنعتگران هرات گفت: هدف از راه اندازی این نمایشگاه، جلب توجه مقامات حکومت وحدت ملی بر وضعیت تجارت، دراین ولایت میباشد.

بنا به اظهارات وی تولیدات تجارتی صنعتی این نمایشگاه در 80غرفه میان 65 شرکت بزرگ تجارتی هرات برای سه روز بروی بازدید کننده گان باز خواهد بود.

رئیس اتحادیه صنعت گران هرات تاکید دارد که برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی، تجارتی از یکطرف سبب تقویت روند تجارت درکشور میگردد و از طرف دیگر تاجران علاقه مند میشوند، تا به رشد کار و تجارت خویش تلاش بیشتر نمایند.

در همین حال محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات در جریان افتتاح این نمایشگاه گفت که به منظور رشد تولیدات داخلی کشور به تمامی ادارات دولتی و نظامی در هرات دستور داده تا از تولیدات داخلی استفاده نمایند.

وی افزود قرار است پیرامون مشکلات تاجران و سرمایه داران هرات با مسولین حکومت وحدت ملی صحبت نموده تا از یک طرف مشکلات تاجران و سرمایه داران برطرف شده و از طرف دیگر شرایط آماده شود تا افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل گردد.

گفتنیست در حال حاضر از مجموع 400 فابریکه ی موجود در ولایت هرات 270 فابریکه فعال بوده و همه روزه محصولات تولیدی شان به بازار عرضه میگردد.

این نمایشگاه در حالی گشایش یافت که گفته میشود در ۱۳سال گذشته برعلاوه مشکلات امنیتی، چالش‌های تجارتی سرمایه گذاران نیزهمچنان پابرجا بوده است.

در ختم این نمایشگاه قوماندان امنیه ولایت هرات به تمامی صنعت گران این ولایت وعده داد تا تعداد پوسته های امنیتی شهرک صنعتی این ولایت را از یک پوسته به سه پوسته افزایش داده و امنیت تاجران و سرمایه گذاران را بیشتر از پیش تامین خواهند کرد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top