افتتاح وبهره برداری 13 پروژه انکشافی درولایت بادغیس

مسوولان برنامه همبستگی ملی دربادغیس از افتتاح وبهربرداری ۱۱۳ پروژه انکشافی که با هزنیه ی ۱۶۸ میلیون و دوصد هزار افغانی در ولسوالی آبکمری آن ولایت ساخته شده است خبر میدهند. آنان میگویند: با تکمیل این پروژه ها مشکلات هزاران باشنده ی آن مناطق مرفوع شده است.افتتاح صدها پروژه دربادغیس

مسئولین برنامه همبستلی ملی دربادغیس میگویند: 113 پروژه ی انکشافی که شامل ساخت ده ها باب ذخیره آب اشامیدنی، هزاران متر مربع دیوار استنادی، ده ها کانال، چندین باب مرکز اجتماعی، ده ها کیلومتر جغل اندازی سرک، د ها پل و پلچک میباشد، با ده درصد سهم باشندگان محل راه اندازی و اجرا گردیده است.

انجینر محمد هارون انیس مسوول ولایتی برنامه همبستگی ملی در بادغیس میگوید: بیش از ۱۷ هزار فامیل در ۹۹ شورای انکشافی از مزایای این پروژه ها در ولسوالی آبکمری بهره مند میشوند.

وی افزود: این پروژه ها شامل دور دوم برنامه همبستگی ملی در آبکمری شده که کار ساخت آن از یک و نیم سال قبل آغاز گردیده است.

به گفته ی انجینر انیس: هر چند قرار بود که کار ساخت چندین پروژه در سه محل دیگر درولسوالی آبکمری نیزآغاز گردد، ولی این پروژه ها تا اکنون به سبب اختلاف های درون قومی راه اندازی نگردیده است.

درهمین حال شماری از باشنده گان مناطق ولسوالی آبکمری از بهره برداری پروژه های همبستگی ملی استقبال نموده و از دولت خواهان همکاری های بیشتر هستند.

براساس معلومات مسوولان برنامه همبستگی ملی دربادغیس: برنامه “همبستگی ملی” از ۸ سال به اینطرف در ولایت بادغیس راه اندازی گردیده است، که تا حال هزاران پروژه خورد و بزرگ در دور اول و دوم در مرکز وسایر ولسوالی های این ولایت با ۱۰ درصد سهم باشندگان محلی اجرا و تطبیق گردیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top