افتتاح یک مکتب لیسه ی نسوان در ولایت فراه

یک مکتب لیسه نسوان درولایت فراه به بهره برداری سپرده شد. مقامهای محلی درآن ولایت میگویند: این مکتب تحت نام لسیه نسوان صدیقی مسمی میباشد که توسط مقامهای محلی فراه در قریه غلام صدیق خان با قطع نوار به دسترس معارف آن ولایت قرارگرفت.

مقامهای محلی درفراه میگویند: این مکتب در 8 صنف درسی,یک صنف کامپیوتر, یک صنف لابراتوار و یک اتاق برای استادان با یک منزل بصورت پخته واساسی ساخته شده استو که گنجایش 800 شاگرد را در یک وقت دارا میباشد.

انجینیرصابرفاروقی رئیس معارف فراه میگوید: هزینه مالی این پروژه 99 هزار دالر 12آمریکای می باشد که به کمک مالی بانک جهانی از طریق برنامه ارتقا ظرفیت با همکاری ریاست معارف ولایت فراه درظرف 6 ماه ساخته شده است.

ازسوی دیگرمحمد عمرشیرزاد والی فراه درجریان افتتاح این لیسه گفت: اعمار این پروژه یک گامی موثر در دامنه علم و دانش فرزندان کشور میباشد و مردم باید تلاش نمایند تا فرزندان شان را با رفتن به مکتب اجازه دهند تاعلم ودانش بیاموزند.

والی فراه از مردم این قریه تشکر نمود که از اعمار این پروژه نظارت و استقبال خاص نموده است.

گفته میشود:با ساخت این مکتب مشکل کمبود جای بیش ازیک هزار شاگرد که قبلآ درزیرخیمه ها درس میخوانده اند مرفوع گردیده است و علاوه برآن در این لیسه، شاگردان ذکور و اناث در دو زمان متفاوت تدریس خواهند شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top