افتتاح یک پل در ولایت فراه مشکلات هزاران تن را مرفوع ساخته است

با افتتاح یک پل بالای رود شمالی شهر فراه مشکلات ترانسپورتی هزاران تن از مردم قریه جات برطرف گردید. مسئولان محلی میگویند: این پل به هزینه بیش از4 ونیم میلون افغانی از سوی کشورهندوستان درآن ولایت ساخته اشده است.

مسئولان محلی فراه میگویند: ارزش ممجوعی این پل  4 میلیون و 5 صد وشانزده هزار و700 افغانی میباشد، که از سوی کشورهندوستان پرداخت گردیده است.پل فراه

کار این پل که از شش ماه به این طرف آغاز گردیده بود روز یکشنبه با حضور مسئولان محلی و نماینده گان مردم در شورای ولایتی فراه، به بهره برداری سپرده شد.

جواد افغان سخنگوی والی فراه میگوید: پل قریه چهار باغ از پروژه های مهم و حیاتی است، که با ساخت آن مشکلات ترانسپورتی بیش از 3500 خانواده را مرفوع گردیده است.

وی ضمن تاکید بر حفظ و نگهداری این پل توسط مردم محل تاکید دارد، که قبل از ساخت این پل باشنده گان قریه چهار باغ وقریه جات اطراف آن با مشکلات سخت ترانسپورتی رو برو بوده اند.

از باشندگان آن منطقه میخواهد، که پروژه های مورد نیاز خود را به ریاست احیا و انکشاف دهات ارائه نمایند؛ تا از طریق برنامه های مختلف این ریاست اقدام شود.

درهمین حال شماری از باشنده گان فراه میگویند: فراه که طی سالهای گذشته از نظر بازسازی رشد چندانی نداشته است، اکنون خواستار توجه جدی مسئولین حکومت وحدمت ملی برای رفع نیازمندی های مردم گردید.

این درحالیست که امروز نیز شماری از جوانان واعضای جامعه مدنی در ولایت فراه با شعار ” هیچ افغانی از افغانی دیګری برتر نیست ” دران ولایت دست به تجمع مسالمت آمیز نمودند.

آنان میگویند: بنا به گفته ی رئیس جمهوری کشور”هیچ افغانی از افغانی دیګری برتر نیست” درحالیکه هزینه ی یک کیلووات برق در ولایات کابل، هرات و نیمروز مبلغ 4 افغانی بوده و درولایت فراه یک کیلوات برق به مبلغ 45 افغانی بالای مردم به فروش میرسد.

این جوانان از دولت می دولت مرکزی می خواهند که در قسمت برق به این ولایت توجه جدی نماید.

ولایت فراه در غرب افغانستان از جمله ولایات زراعتی به شمار میرود که گفته میشود طی چند سال آخیر بالاترین رقم محصولات زراعتی و سبزیجات از این منطقه به دیگر ولایات کشور وحتی به خارج از کشور صادر میگردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top