افراد وابسته به گروه داعش 30 فرد ملکی را در ولایت غور به قتل رسانیده اند

افراد وابسته به گروه داعش در غور 30 تن از افراد ملکی را تیرباران کرده اند. مقامهای محلی در آن ولایت میگویند: این افراد همه چوپان یا جوانانی بوده اند که برای جمع آوری هیزم در دشت وکوه رفته بودند.

مقامهای محلی در غور میگویند: به تعداد سی تن از جوانان که اکثر زیر سن 18 سال بوده و برای چوپانی و جمع آوری هیزم به دشت وکوه ها رفته بودند، همراه با دو رمه گوسفند از سوی افراد وابسته به داعش گروگان گرفته شده بودند.

عبدالهی خطیبی سخنگوی والی غور میگوید: در پی بروز این حادثه نیروهای پولیس همراه با خیزش های مردمی برای نجات جان این افراد به منطقه مرغاب که تحت نفوذ این داعشیان است رفته و پس از درگیری یکتن از سرکرده گان آن گروه به نام فاروق کشته شده است.

وی افزود: اطلاعات ابتدایی نشان میدهد که شب گذشته داعشیان سی تن از گروگان ها را به قتل رسانیده و تاهنوز معلوم نیست که شمارمقتولین بیشتر ویا کمتر از این است یا خیر.

درهمین حال فضل الحق احسان نماینده مردم در شورای ولایتی غور با تائید اینکه این گروه وابسته به داعش است میگوید: تا به اکنون اطلاعاتی که به آنها رسیده 24 تن ازاین جوانان در یک منطقه و 3 تن در جای دیگری توسط این گروه به قتل رسیده اند.

همچنان حسن حکیمی یکتن از فعالین جامعه مدنی ولایت غور میگوید: اطلاعاتی را که آنها دریافت کرده اند، تا به اکنون 27 تن از از افراد ربوده شده، کشته شده اند که اجساد سه تن شان به خانواده های شان تسلیم داده شده است.

از سوی هم سخنگوی والی غور میگوید: این داعشیان قبلآ طالب بوده و یک سال قبل به ولایت جلال آباد رفته و پس از بیعت با گروه داعش پرچم آن گروه را در منطقه خود برافراشته وتا اکنون فعالیت های زد دولتی انجام میدهند.

به گفته ی خطیبی قاری رحمت الله، فاروق و علاالدین تحت رهبری شاه ولی از جمله کسانی اند، که تحت نام گروه داعش در قریه مرغاب که مربوط به شهر فیروز کوه میشود، فعالیت میکنند و جنایات زیادی را درآن ولایت انجام داده اند.

این مقام دولتی میگوید: کشته شدن 14 غیر نظامی وبسیاری از انفجارهای ماین های کنارجاده ی در مربوطات آن ولایت که باعث کشته وزخمی شدن افراد ملکی شده است، کار این گروه میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top