افرایش پیوستن جوانان به صفوف نیروهای اردوی ملی در غرب کشور

انگیزه ی پیوستن جوانان به صفوف اردوی ملی نسبت به گذشته افزایش یافته است. مقامهای مرکز تعلیمی قول اردوی 207 ظفر میگویند: در سال‌های اخیر گراف شمولیت جوانان به اردوی ملی افزایش یافته است و مردم نسبت به دفاع از کشور، احساس مسئولیت بیشتری دارند. درهمین حال شماری ازجوانانی که دوره های آموزش نظامی را سپری میکنند، میگویند: تا جان در بدن دارند از خاک وسرحدات کشور دفاع خواهند نمود و آرامش را به مردم افغانستان برمیگردانند.

تعلیم و تربیه در اردوی ملی افغانستان یکی از ارکان مهم جهت ارتقأ سطح اجرا عملیات های محاربوی و حفظ قابلیت های رزمی منصوبین اردوی ملی افغانستان بشمارمیرود، که بعداز ایجاد اردوی ملی افغانستان بخش تعلیم و تربیه جز اساسی این روند پنداشته میشود.picture-urdo-1

هم اکنون دها جوان از ولایت‌های مختلف کشور دراین مرکز تعلیمی مشغول فراگیری تعلیمات نظامی هستند، که پس از سپری کردن دوره های آموزشی طی 9 هفته برای دفاع از سرزمین خود سلاح به دست می‌گیرند.

مسئولان مرکز تعلیمات نظامی قول اردوی 207 ظفر میگویند: تفاوت بزرگی که در نیرو های جدید الشمول اردوی ملی دیده می شود حس مسوولیت پذیری درآنهاست، زیرا آنها با اعتماد به نفس قوی مسوولیت بزرگ امنیتی را بدوش گرفته اند.

دگرمن نذیر احمد قوماندان کندک تعلیمی، مرکزتعلیمی قول اردوی 207 ظفر میگوید: تعلیمات این سربازان توسط استادان داخلی به پیش برده میشود و در مراکز تعلیمی ما هیچ نوع مشکل وجود ندارد و تمامی ضروریات اردوی ملی به شکل معیاری برای شان مهیا گردیده است.

از سوی هم دگروال محمد نبی غبار رئیس ارکان مرکز تعلیمی قول اردوی 207 ظفر درحوزه غرب کشور از تمامی جوانان کشور میخواهد، تا کشور خودرا ترک نکنند و با پیوستن به صفوف نیروهای امنیتی از خاک و سرزمین خود در مقابل بیگانه گان دفاع نمایند.

وی گروه های مخالف دولت را بارکج خطاب میکند که به منزل نمیرسند.

درهمین حال شماری از جوانانی که دوره های آموزش های مختلف نظامی را دراین مرکز تعلیمی سپری میکنند، حس وطن دوستی، عشق به مردم و کشتن شهروندان را از سوی تروریستان یکی از عمده ترین دلایل پیوستن شان به نیروهای امنیتی میخوانند.

این جوانان به مردم وعده میدهند که امنیت و آرامش را به کشور بر خواهند گشتاند.

با این همه شماری از کارشناسان میگویند: تمامی افراد جامعه خصوصا جوانان در بخش تامین امنیت، وظیفه و مکلفیت دارند و انتظار می رود که تمامی صفوف نظامی بخصوص اردو و پولیس ملی مملو از حضور پررنگ جوانان وطن باشد، تا دولت مسئولیت‌های امنیتی را با اطمینان خاطر کامل به دست جوانان خود مان بسپارد.

گفتنی است که چندی قبل، سرپرست وزارت دفاع کشور طی سفری به ولایت هرات از تجهیز امکانات نظامی اردوی ملی برای مبارزه جدی با مخالفین مسلح دولت در آینده ای نزدیک خبر داد.

روند افزایش جوانان به صفوف نیروهای امنیتی در حال افزایش یافته است، که در طی سال جاری شهروندان کشور در تمام نقاط افغانستان حمایت شانرا از این نیروها اعلام کرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top