افزايش مبادالات تجارتي ميان افغانستان وايران

مسئولین اتحادیه ی صنعتگران ولایت هرات میگویند: مبادلات بازرگانی میان افغانستان و ایران نسبت به یک سال گذشته نزدیک به 15 درصد افزایش داشته است.آنان میگویند: روند سعودی روابط اقتصادی میان ایران و افغانستان ناشی از افزایش خدمات کنسولی و تقاضای مردم کشورمان از اجناس ایرانی بوده است.در همین حال مسئولین سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران از آماده گی برای واردات اجناس تولیدی افغانستان به کشورشان خبر میدهند.

حمید الله خادم رئیس اتحادیه ی صنعتگران ولایت هرات و یک تن از بازرگانان ملی کشور میگوید: روابط اقتصادی میان ایران و افغانستان امسال نسبت به سال 1390 نزدیک به 15 درصد افزایش را نشان میدهد.

وی میگوید: افغانستان یکی از مشتریان بزرگ اجناس ایرانی در منطقه میباشد و افزایش خدمات کنسولی از سوی ایران باعث شده تا تاجران بیش از گذشته به مبادلات تجارتی با این کشور ترغیب شوند.

رئیس اتحادیه صنعتگران ولایت هرات میگوید: میبایست تاجران و صنعتگران ولایت هرات ضمن واردات از کشورهای گوناگون در عرصه ی کسب بازار برای اجناس تولیدی افغانستان در سطح منطقه و جهان، تلاش های جدی از خود نشان دهند.

در همین حال رحیم محمدی یکتا سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات میگوید: کشورش آماده گی این را دارد تا تولیدات مازاد افغانستان را خریداری کند.

او از افزایش مبادلات اقتصادی میان ایران و افغانستان سالانه تا سقف بیش از 2 میلیارد دالرامريكايي خبر میدهد.

گفتنی است افغانستان یکی از عمده ترین کشورهای مصرفی منطقه به شمار میرود که این روند نگرانی های شمار زیادی از فعالان و کارشناسان اقتصادی را برانگیخته است.

عمده ترین اجناس مورد نیاز مردم افغانستان از کشورهای ایران، چین و پاکستان تامین میشود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top