افزايش 15 درصدي محصولات زراعتي دهاقين ولسوالي شيندند هرات

محصولات زراعتي امسال در ولسوالی شیندند ولایت هرات 15 درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است. مقامهای محلی در این ولایت میگویند: بارانهای به موقع و توجه دولت به دهاقين سبب افزایش حاصل وعایدات گندم وجو درولسوالي شیندند هرات شده است. به گفته ی آنان گندم شیندند از لحاظ کیفیت نيز در بازار ولایت هرات نمونه بوده است.

شماری از دهقانان درولسوالی شيندند هرات با ابراز خرسندی از برداشت محصول خوب، از دولت میخواهند تا برای آینده کودهای زمینی بیشتری را دراختیارشان قرار دهد.

آنان میگویند: طي سال روان توانسته اند كه هر 4 کیلوگرم گندم را تا مرز70 افغانی دربازار هرات به فروش برسانند.

درهمين حال اینجینیر شیرآقا سروری ولسوال شیندند ولایت هرات ميگويد: بارانهای بهاری سال روان و کمک بیش از سه هزارسهمیه ی گندم اصلاح شده به دهاقين این ولسوالی از مهمترین عوامل دریافت حاصل خوب بوده است.

او میگوید:در بازار امسال ولایت هرات، گندم شیندند از جایگاه خوبی برخوردار بوده و توانسته تا حدودی با رقبای خارجی خود مقابله کند.

ولسوال شيندند هرات گفت: برنامه هایی جدی در دستور کار دولت است تا در سالهای آینده کشاورزی درولسوالي شیندند رشد سعودی را بپیماید.

در گذشته نه چندان دور شیندند بزرگترین مرکز کشت و تولید مواد مخدر ولایت هرات به شمار میرفت.

مسئولین ریاست مبارزه با مواد مخدر هرات چندی پیش از فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر که از هلمند وارد ولسوالی شیندند شده بودند ابراز نارضایتی کرده بودند.

مسئولین امنیتی درهرات نيزمیگویند: با آن افرادی که خواسته باشند در شیندند کوکنار را کشت و یا تولید کنند، شدید ترین برخورد صورت خواهد گرفت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top