افزایش اخاذی‌های پولیس در مسیر شاه‌راه‌های کشور از رانندگان

شماری از رانندگان در مسیر شاه‌راه‌های کشور، از اخاذی‌های پولیس در این مسیرها شکایت کرده و می‌گویند که پولیس آنان را تهدید می‌کند و به زور از آنان پول می‌گیرد.

محمدیونس راننده در مسیر هرات – کابل به خبرگزاری کهندژ می‌گوید پولیس در این مسیر به بهانه‎های مختلف از آنان اخاذی می‌کند.

او گفت اگر رانندگان در مقابل اخاذی‌های پولیس ایستادگی کنند، به آنان ضرر مالی وارد ساخته و گاهی هم آنان را تهدید به مرگ می‌کنند.

وحیداحمد یک‌تن دیگر از رانندگان در این مسیر می‌گوید به‌خاطر بیست افغانی پولیس شاه‌راه چراغ موترش را شکستانده که قیمت این چراغ بیشتر از دو هزار افغانی است.

او گفت آنان در میان مرگ و زندگی در این شا‌ه‌راه‌ رانندگی می‌کنند و پولیس به جای حفاظت جان آنان، بیشتر زندگی‌شان را به خطر می‌اندازد.

رانندگان در این مسیر ادعا دارند که اخاذی‌های پولیس اکنون نسبت به هر زمانِ افزایش یافته است.

از سوی‌هم نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله کشور هر چند چالش‌های امنیتی در شاه‌راه‌های کشور را می‌پذیرد اما می‌گوید در باره آنان تحقیق خواهند کرد.

او گفت پولیس وزارت داخله‌ای کشور مصمم است تا امنیت شهروندان را در تمام نقاط کشور تامین نماید و بر حل این مشکل تاکید نمود.

طی سال‌های گذشته بارها رانندگان وسایط نقلیه مسافربری و باربری مسیر شاه‌راه‌ از ناامن بودن مسیرهای ترددشان و مواردی هم‌چون اخاذی پوسته‌های امنیتی از آنان و مسافرین شکایت نموده و خواهان برقراری امنیت در این مسیرها شدند.

هر چند مقام‌های امنيتي اقدام به سبك‌دوشی و تغيیر و تبديلي‌های مسوولان و منسبوبین پولیس شاهراه‌ها نمودند، ولی با ان هم اين مشكلات هم‌چنان ادامه دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top