افزایش حضور گسترده ی گردشگران در ولایت هرات طی سال روان

قرار است برای جلب توجه گردشگران خارجی به هرات کنفرانس بین المللی گردشگری در این ولایت برگزار شود. مسوولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می گویند، در این نمایشگاه بیشتر صنایع دستی هرات به نمایش گذاشته می شود و چهار روز به روی مردم و گردشگران باز خواهد بود. از سوی هم مسوولان بخش گردشگری اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می گویند، در سال جاری شمار گردشگران خارجی در هرات افزایش یافته و در شش ماه گذشته نزدیک به 300 گردشگر از چندین کشور به این ولایت آمده اند.

هرات بستر مناسب برای گردشگری، سالانه صدها گردشگر خارجی و داخلی برای ساحت به هرات میایند.

هرات به دلیل جاذبه های فراوان و صدها آبده ای تاریخی همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

حالا اداره اطلاعات و فرهنگ هرات تصمیم دارد تا برای جذب بیشتر گردشگران به این ولایت، کنفرانس بین المللی گردشگری را برگزار کند.

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات میگوید: در این نمایشگاه که در همین هفته برگزار خواهد شد، بیشتر صنایع دستی هرات به نمایش گذاشته میشود.

ناامنی ها و ترورهای مسلحانه اما تاثیری روی گردشگری در هرات نداشته است و به گفته ای مسئوولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در سال های اخیر حتا یک تهدید امنیتی هم در برابر گردشگران در این ولایت وجود نداشته است.

به گفته ی مسئولان اداره اطلاعات وفرهنگ شمار آمدن گردشگر به هرات امسال نسبت به سال های پیش بیشتر شده است.

از اول سال جاری تا حالا بیش از نه هزار گردشگر داخلی و خارجی به هرات آمده اند که از این میان نزدیک به 300 تن شان خارجی هستند.

مسئوولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می گویند: تمامی سهولت ها برای گردشگران در این ولایت وجود دارد.

هرات از گذشته های دور میزبان گردشگران خارجی بوده است، اما جنگ ها و درگیری ها از شمار گردشگران به ولایت کاسته است.

حالا اداره اطلاعات وفرهنگ هرات تلاش دارد تا یک بار دیگر توجه گردشگران به ویژه خارجی ها را به جاذبه های این ولایت جلب کند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top