افزایش خشونت‎ها در برابر خبرنگاران چالش جدی کاری در هرات

مسوولان نهادهای حامی خبرنگاران از افزایش خشونت‎ها در برابر خبرنگاران ابراز نگرانی می‎کنند و می‎گویند این روند هر روز عرصه را بر خبرنگاران تنگ‎تر می‎سازد.

این سخنان دیروز پس از برخورد فیزیکی نیروهای امنیتی با چندین خبرنگاران در حمله‎ هراس‎افگنان به یک مسجد در شهر هرات بیان گردید.

حامد مومن مسوول نی یا حمایت کننده رسانه‎های آزاد در ولایت هرات می‎گوید متاسفانه در این اواخر چالش‌ها و خشونت‌ها در برابر خبرنگاران افزایش یافته است.

او می‎گوید اکنون بیشتر خشونت‌ها از سوی نیروهای امنیتی افغان صورت می‏گیرد.

در همین حال همایون نظری مسوول کمیته مصونیت خبرنگاران برخورد فیزیکی که دیروز از سوی نیروهای امنیتی بالای شش خبرنگار صورت گرفت را به شدت تقبیح می‏کند.

Nazer Ayoubi

سیدنذیر ایوبی – خبرنگار

او گفت نیروهای امنیتی اجازه ندارند تا خبرنگاران را از ارایه اطلاعات برای مردم باز دارند.

از سوی هم سیدنذیر ایوبی یک‎تن از خبرنگاران در ولایت هرات که در حادثه دیروز مورد خشونت قرار گرفت می‎گوید که نیروهای امنیتی برای آنان اجازه تصویربرداری را نمی‎دادند.

وی افزود زمانیکه آنان می‎خواستند از محل حادثه تصویر بگیرند، نیروهای امنیتی اقدام به لت و کوب خبرنگاران کرده و تلاش کردند تا وسایل خبرنگاران را نیز بگیرند.

در همین حال جیلانی فرهاد سخن‎گوی والی هرات عمل‎کرد نیروهای امنیتی با خبرنگاران به شدت تقبیح می‎کند و می‎گوید که اداره محلی تلاش دارد تا این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

او گفت هیچ‌کس حق ندارد تا اطلاعات را از خبرنگاران پنهان کند.

روز گذشته در نتیجه حمله‎ای افراد مسلح بالای یک مسجد، یک‎تن از نمازگذاران کشته و هفت‎تن دیگر زخمی شدند.

کانال تلگرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top