افزایش ذخیره های گاز دولتی برای کنترول بازار مواد سوختی در هرات

مسئولان ریاست نفت وگازمایع ولایت هرات میگویند: وزارت تجارت افغانستان به آنان اجازه داده است تا با افزایش ذخایرگازدرولایت غربی افغانستان بازار را درکنترول داشته و جلوافزایش قیمت ها را بگیرند. آنان از احداث ذخایر درولایت هرات، فراه، غور و بادغیس به ظرفیت بیش از 2000 تن گازمایع خبرمیدهند. به گفته ی رئیس این اداره تنها درولایت غور ذخایردولتی گازمایع به ظرفیت 300 تن احداث شده است.

در چند ماه گذشته افزایش قیمت گازمایع دربازارهای افغانستان، مشکلات جدی را برای شهروندان کشور بوجود آورده است.خسرو عبدالله

بدنبال این افزایش چندی قبل کمیسیون ویژه ای ازنمایندگان شرکتهای تجارتی وارد کننده گاز، ریاست مواد نفت و گاز و نماینده ولایت هرات تشکیل شد که در صورت مشاهده ی فروش بیش از ۵۴ افغانی فی کیلو گازبالای مردم، با عاملین آن برخورد جدی و قانونی نمایند.

اما اکنون خسرو عبدالله رئیس اداره نفت وگازمایع ولایت هرات میگوید: تا سه ماه دیگر ظرفیت ذخایرگازمایع درولایت غربی افغانستان به بیش از 2000 تن گازمایع افزایش خواهد یافت و آنگاه سکتوردولتی میتواند با بخش خصوصی رقابت نماید.

به گفته وی: درحال حاضرتاسیسات ذخایرگازمایع درولایات هرات، بادغیس، فراه و نیمروز درحال احداث است.

او میافزاید: اگروزرات مالیه افغانستان تاکنون بودیجه لازم را دراختیاروزارت تجارت افغانستان قرار میداد ریاست نفت ولایت هرات میتوانست به گونه درست بازارقیمت مواد نفتی را کنترول نماید.

درهمین حال مسئولان ریاست مواد نفت وگازمایع ولایت هرات از بهره بردای تاسیسات ذخایردولتی گازبا ظرفیت بیش از 300 تن درولایت غور خبرمیدهند.

عبدالله میگوید: با احداث و بهره برداری از این تاسیسات آنان گازمایع را به دسترس مصرف کنندگان قرار داده و اکنون بازار ولایت غوردرکنترول شان است.

گفتنی است ریاست مواد نفتی ولایت هرات درنشستی با تاجران ملی وارد کننده گازمایع دراین ولایت توافق نموده است که فی کیلوگازمایع را دربازار به شکل عمده 48 افغانی به فروش برسانند.

به گفته مسئولان ریاست نفت وگازمایع ولایت هرات، چند شرکت وارد کننده گازمایع درهرات توافق نموده اند که با قیمت مناسب گازرا به کابل بفروش برسانند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top