افزایش رقم بی‌شمار معتادان به‌مواد مخدر در غور

بیست هزار تَن در ولایت غور امسال نسبت به سال‌های گذشته به‌جمع افراد معتاد به مواد مخدر افزوده شده‌است.

مقام‌های محلی در غور با بیان این مطلب می‌گویند که افزایش این رقم بر نگرانی آنان افزوده‌است.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور در یک صحبت با خبرگزاری کهندژ می‌گوید آماریکه آنان در سال‌های گذشته از افراد معتاد به‌مواد مخدر ثبت داشتند، پنجاه هزار تَن می‌باشد اما امسال هفتاد هزار تَن در اداره مبارزه با مواد مخدر و کلنیک تداوی معتادان به‌ثبت رسیده‌است.

خطیبی در ادامه افزود که این شمار از افراد معتاد به‌مواد مخدر، نگرانی را به اداره محلی غور و ریاست مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده است.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود که بیشتر این افراد به‌خاطر نیش‌زدن تریاک به ولایت هلمند می‌روند و در زمان بازگشت آلوده به مواد مخدر باز می‌گردند.

همچنان سخنگوی والی غور از افزایش زمین‌های کشت شده مواد مخدر در این ولایت سخن می‌زند.

خطیبی می‌گوید که آمارها افزایش کشت مواد مخدر در غور را نشان می‌دهد اما بیشتر ساحات کشت شده، تحت حاکمیت طالبان‌مسلح می‌باشد.

این مقام ادامه داد که بیشتر ساحات ولسوالی‌های تولک، دولت‌یار، چهارسده و قسمت‌های از مرکز شهر که در تصرف طالبان‌مسلح قرار دارد، مواد مخدر کشت شده‌است.

وی از برنامه‌های اداره‌شان سخن می‌زند و می‌گوید که پولیس این ولایت در روز های گذشته، 151 جریب زمین زیر کشت مواد مخدر را از بین برده‌است.

آقای خطیبی تاکید دارد که از بین‌بردن زمین‌های کشت شده‌ی مواد مخدر همچنان جریان دارد.

کشت و ترافیک مواد مخدر از جمله چالش‌های اصلی حکومت افغانستان است که همواره در محراق توجه جامعه جهانی و کشورهای هم‌پیمان افغانستان قرار داشته است، اما تا اکنون حکومت راهبرد موثرِ برای از بین‌بردن این معضل نداشته است.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی‌زاده

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top