افزایش ۲۱ درصدی خشونت علیه زنان در هرات

مسوولان اداره امور زنان در ولایت هرات از افزایش ۲۱ درصدی خشونت علیه زنان طی سال روان سخن می زنند و می گویند که بلندرفتن آمار سبب نگرانی آنان شده است.

فرار از منزل، تجاوز جنسی، لت و کوب و ازدواج های اجباری از جمله خشونت های است، که ریاست امور زنان هرات به آنها اشاره می کند.

انیسه سروری رییس امور زنان هرات می گوید، در سال گذشته ۶۴۵ قضیه خشونت علیه زنان به ثبت رسیده بود، در حالیکه این آمار در طول سال جاری به ۸۰۱ مورد خشونت علیه زنان در ولایت هرات ثبت شده است.

او گفت: در میان ۸۰۱ قضیه خشونت تنها ۳۷۰ مورد آن لت و کوب خانم ها می باشد.

بانو سروری افزود: که برخی ولسوالی ها مانند، گلران، اوبه و ادرسکن به دلیل ناامنی های موجود آمار خشونت ها به ثبت نمی رسد.

با این همه بانو الینا فروتن یکتن از فعالان حقوق زنان در هرات، دولت را در قسمت کاهش خشونت ها در برابر زنان به بی توجهی متهم می سازد و می گوید که در سال های پسین توجه دولت نسبت به قضایای خشونت کمتر شده است.

خانم فروتن ادامه داد که عدم پیگیری دوسیه های خشونت ها علیه زنان در ارگان های عدلی و قضایی سبب شده است تا خشونت ها افزایش یابد.

اما رفیع نادری مسوول انجمن مستقل وکلای مدافع هرات می گوید در سال جاری ۴۶۴ قضیه خشونت علیه زنان در این ولایت از طرف ارگان های عدلی و قضایی پیگیری شده است.

آگاهان امور نگران اند که امکان دارد تا پس از این نیز خشونت ها علیه زنان در مناطقی که تحت کنترول دولت نیست، بیشتر از این افزایش یابد، اما مسوولان حکومتی تاکید دارند که آنان برای حمایت از حقوق زنان مصم تر از گذشته کار می کنند.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top