افزایش 25 درصدی عواید گمرک ولایت نیمروز طی سال روان

مسوولان گمرک ولایت نیمروز از افزایش 25 درصد عواید این ریاست نسبت به سال گذشته در این ولایت خبر می دهند. به گفته آنان: در شش ماه اول سال مالی تا اکنون، بیش از 5 میلیارد افغانی از کالا های مختلف عواید در گمرک نیمروز به دست آمده است. این مسوولان با انتقاد از فعالیت اداره ای نرم و استندرد در حوزه غرب انتقاد کرده و می گویند: که هنوز هم اداره ای نرم و استندرد در ولایت فراه فعال نشده و تیل های بی کیفیت از آن گمرک وارد کشور می گردد.

مسئولان گمرک ولایت نیمروزمیگویند: اداره گمرک آن ولایت در سال جاری نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش عواید داشته که این رقم بیش از یک میلیارد افغانی می شود.Vedio Clip Gomrok Walayate Nimrooz

ویس سلطانی رییس گمرک ولایت نیمروز : دلیل اصلی افزایش عواید فعال شدن سیستم اسیکودا در اداره گمرک این ولایت دانسته میگوید: با نصب این سیستم ، جلوگیری از فرار عواید درگمرک نیمروز شده است.

وی تاکید دارد: که ‌تا اخیر امسال عواید گمرک نیمروز افزایش چشمگیر پیدا خواهد کرد.

با این حال آقای سلطانی با انتقاد از فعالیت اداره نرم و استندرد در سطح کشور می گوید: این اداره به جای اینکه سبب افزایش عواید دولت گردد، بیشتر سبب کاهش عواید شده است.

وی افزود: اداره نرم و استندرد در هرات و نیمروز فعال است اما در گمرک فراه تا به اکنون راه اندازی نگردیده است که عدم فعالیت این اداره در گمرک فراه سبب شده تا برخی از تاجران، مواد نفتی بی کیفیت را از مرز های آن ولایت وارد کشور سازند.

این در حالی است که مسوولان گمرک هرات و تاجران ملی در این ولایت چندی پیش فعالیت اداره ای نرم و استندرد در گمرکات را سبب کاهش عواید عنوان کرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top