امنیت و مصئونیت خبرنگاران، موردِ که کمتر به آن توجه شده است

برای اولین بار شش تن از خبرنگاران کشور برای آموزش خبرنگاری در جنگ به همکاری دفتر تیکا آژانس انسجام و همکاری‌های ترکیه به این کشور سفر کرده اند.

شاهپور صابر خبرنگار رادیو آزادی  و عبدالقیوم پدرام قاضی‌زاده خبرنگار تلویزیون جهانی آرزو از ولایت هرات شامل این افراد می‌باشند.

شاهپور صابر خبرنگار رادیو آزادی در حوزه غرب کشور می‌گوید همانطور که آجندای این برنامه به دسترس آنان رسیده است می‌توان گفت این برنامه که از سالیان متمادی به این سو در افغانستان به آن توجه نشده، برای مصئونیت و امنیت کار خبرنگاران موثر است.

او گفت تمام موارد که در صحنه‌های جنگ برای امنیت و مصئونیت خبرنگاران باارزش است، در آجندا گنجانیده شده و این برنامه از جمله نخستین برنامه‌های برای خبرنگاران افغانستان می‌باشد.

از سوی‌هم عبدالقیوم پدرام قاضی‌زاده خبرنگار تلویزیون جهانی آرزو در غرب کشور می‌گوید آنان در کشور ترکیه تلاش خواهند کرد تا روابط نیک با خبرنگاران کشور ترکیه را فراهم سازند.

در همین‌حال علی‌ارغون چینار رییس دفتر تیکا یا آژانس انسجام و همکاری‌های کشور ترکیه در ولایت هرات می‌گوید تلاش آنان برای رشد حرفه‌ای خبرنگاری در افغانستان هم‌چنان ادامه دارد.

آقای چینار می‌گوید خبرنگاران افغانستان همواره با نبردها دست و پنجه نرم می‌کنند و حالا ما تلاش کرده‌ایم تا موارد مصئونیت برای خبرنگاران این کشور را فراهم سازیم.

وی افزود که تلاش تیکا در جهت بلند بردن سطح کاری و مصئونیت شغلی خبرنگاران هم‌چنان ادامه دارد.

در این برنامه دو خبرنگار از ولایت کابل، دو خبرنگار از ولایت مزارشریف و دو خبرنگار از هرات شرکت خواهند کرد و این برنامه 12 روز ادامه خواهد داشت.

گزارش: نذیر ایوبی

ویراش: شکران

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top