انتخاب ده عضو هیئت رئیسه ی مجمع مشورتی هرات

نخستین مجمع مشورتی در ولایت هرات با حضور شماری از شخصیت های فرهنگی سیاسی این ولایت با هدف ایجاد تغییر در سیاست های کنونی کشور، به فعالیت آغاز کرد.

مسوولان می گویند: این مجمع صدای است برای رفع تبعیض و تلاش خواهند کرد تا جایگاه هرات و هراتیان را در برنامه های مختلف حکومت مشخص سازند. Picture7

از سوی هم شماری از اعضای این شورا باور مند بر این هستند که نگاه حکومت مرکزی همواره به یک چشم دیگر به سمت هرات بوده و حالا می خواهند با ایجاد این شورا در تصمیم گیری های بزرگ در کشور سهم داشته باشند.

ده ها تن از از بزرگان، چهره های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ولایت هرات گرد هم جمع شده و شورای را زیر نام مجمع مشورتی هرات تهداب گذاری کرده اند.

مسوولان این شورا هدف شان را وفاق ملی و همدیگر پذیری عنوان می کنند و می گویند که این مجمع تلاش خواهد کرد تا اختلافات را کنار گذاشته و جستجوی برای یافتن مشتراکات داشته باشد.

آنان تاکید دارند که این مجمع تنها با مشوره های مردمی و بزرگان این ولایت پیش خواهد رفت.

با این حال شماری از اشتراک کننده ها از ایجاد این چنین شورا ها خوشبین هستند و می گویند که در شرایط کنونی که حکومت مرکزی به فکر هرات و هراتیان نیست نیاز است تا چنین مجمع های ایجاد گردد.

آنان می گویند این چنین حرکت ها می تواند در آینده تغیرات مثبت را برای جامعه ایجاد کند و جایگاه هرات را در پیش حکومت مرکزی تثبیت کند.

در پایان این نشست چهل تن از اشتراک کننده ها به صفت هیات رییسه نامزد شده و انتخابات صورت گرفت که از میان این افراد ده تن به صفت هیات رییسه این مجمع انتخاب خواهد شد.

قرار است که پس از پایان انتخابات این شورا، نخستین گام های خود را این مجمع بردارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top