انتقاد تاجران هرات از فیصله اخیر وزارت تجارت

تاجران گاز مایع در ولایت هرات از فیصله وزارت تجارت افغانستان مبنی بر پایین آمدن نرخ گاز مایع در سطح کشور شکایت کرده و آنرا غیر عادلانه خواندند.

این تاجران می گویند اخیراً وزارت تجارت کشور قیمت فی کیلو گاز مایع را 37 افغانی اعلان کرده است که این نرخ به ضرر تاجران ملی می باشد.

گفتنی است که هم اکنون فی کیلو گاز در ولایت هرات تا مرز 60 افغانی به فروش می رسد.

محمدیونس قاضی زاده رییس اتحادیه تاجران گاز مایع در ولایت هرات از فیصله وزارت تجارت مبنی فروش فی کیلوگاز مایع به قیمت 37 افغانی را نپذیرفته و می گوید که این کار دولت به ضرر تاجران می باشد.

وی می گوید که آنان با اعضای اتاق های تجارت تلاش دارند تا قیمت مناسب برای فروش فی کیلوگاز مایع را تعیین نموده و آنرا به مردم اعلان کنند.

از سوی هم حاجی سعد خطیبی رییس اتاق های تجارت ولایت هرات می گوید که آنان تلاش می کنند تا با مشوره تاجران نرخ مناسب را تعیین کنند و گاز مایع را به فروش برسانند.

او می گوید که نرخ باید به مفاد تاجر و هم به مفاد مردم باشدو دولت نباید سر تاجر فشار بیاورد تا سبب فرار سرمایه ها گردد.

با این حال خسرو عبدالله رییس نفت و گاز ولایت هرات نیز می گوید تاجران مکلف اند تا به نرخ تعیین شده از سوی دولت گاز را برای مردم ارایه کنند.

وی افزود که هیچ تاجر حق ندارد تا از نرخ تعیین شده دولت بلندتر گاز را به بازار ارایه کند تا زمانیکه نرخ ها از سوی دولت تغییر می کند.

در حالی این اعتراض ها بیان می گردد که در حال حاضر قیمت فی کیلوگاز مایع در ولایت هرات تا مرز 60 افغانی نیز به فروش رسیده است.

در کنار گاز، قیمت مواد نفت و مواد خوراکی نیز افزایش چشمگیر پیدا کرده است و شهروندان هرات انتقاد می کنند که دولت بر نرخ ها کنترولی ندارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top