انتقاد خبرنگاران غرب افغانستان از نحوه برگزاری کنفرانسهای مطبوعاتی

خبرنگاران در غرب افغانستان از نحوه برگزاری کنفرانسهای خبری از سوی مقامات در ولایت هرات انتقاد نموده و میگویند که سخنگویان اکثریت دوایر دولتی دراین ولایت به خبرنگاران پاسخگو نیستند.

قرار بود امروز دو شنبه، مقامهای محلی هرات نشست مشترک خبری پیرامون تحولات اخیر وچگونگی تدابیرامنیتی در این ولایت دایرنمایند،این برنامه با حضور سرپرست مقام ولایت هرات، مقامهای ارشد ارگانهای امنیتی و پوشش رسانه ای برگزار می شد؛ اما به دلیل تاخیر طولانی در آغاز برنامه یادشده، تمامی خبرنگاران از پوشش خبری آن خود داری کرده و محل را ترک نمودند.

بر اساس اظهارات خبرنگاران، نهادهای دولتی هیچ ارزشی به رسانه ها قائل نبوده و در صورت کمترین تاخیر از سوی خبرنگاران توسط مسئولان مورد انتقاد قرار میگیرند ولی تاخیرهای چند ساعتی خود را نادیده گرفته و توجیه می نمایند.

آنها بر این عقیده اند که با توجه به تلاش رسانه ها در جهت پیشرفت کشور و اهمیت دادن به «زمان» که مهمترین رکن در رشد و ترقی کشور می باشد، نهادهای دولتی و خصوصی هیچ ارزشی به عنصر زمان قائل نیستند.

به گفته خبرنگاران، تمام برنامه های مقامهای کشور با تاخیر یک تا یک و نیم ساعتی شروع  می شود که این عملکرد آنان بی احترامی به رسانه های عمومی پنداشته می شود.

این درحالیست که دوشب قبل در سفر رئیس جمهور غنی به هرات نیز خبرنگاران پس از وقت تعین شده ساعتها انتظار کشیدند تا کنفرانس خبری رئیس جمهور برگذار گردید.

خبرنگاران از عدم پاسخگویی برخی از سخنگویان نهاد ها به رسانه ها نیز شکایت داشته و آنها را متهم به عدم پاسخگویی به مردم و رسانه ها در بسیاری از موارد می کنند.

گفتنی است که عدم پاسخگویی سخنگویان به خبرنگاران از مشکلاتی است که هیچگاه به آن توجه نشده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top