اولین رستورانت با مدیریت و سرمایه یک بانو در هرات

صبح‌زود پس از آنکه دختر خوردسال اش را صبحانه داد و روانه مکتب ساخت، مانند مرد ها از خانه بیرون شده و قفل دوکان خویش را باز می کند.

فرشته رسولی در کنار اینکه یک مادر مهربان برای فرزند خویش و خانم خوب برای خانواده‌اش است، یک مدیر قوی در رستورانت فست‌فود خود می‌باشد.

او که از گاه تا بی‌گاه در این مکان مصروف پختن غذا، سرویس برای مشتریان و جواب دادن به تلفن‌های مشتریان برای ارسال غذا با پیک می‌باشد اما نا وقت شب با لبخند مهربانانه وارد خانه می‌شود.

بانو رسولی می‌گوید بیشتر از یک‌ماه می‌شود که فست‌فود خویش را با هزینه شخصی خود ایجاد کرده و حالا در کنار دیگر غذاهای فست‌فود، غذاهای سنتی هرات نیز پخت می‌گردد.

رسولی می‌گوید تا اکنون هیچ برداشت مادی از این مکان نداشته و حالا برای فرصتِ برنامه ریزی می‌کند که ده‌ها کارمند داشته‌باشد و رستورانت‌اش به یکی از رستورانت‌های موفق در کشور مبدل شود.

وی از مشکلات فراراه خودش سخن می‌زند و می‌گوید جامعه سنتی هرات هرزگاهی آزارش می‌دهد، قید و بندهای خانواده و فامیل نیز از طرف دیگر و عدم حمایت دولت از بانوان نیز او را سخت می‌آزارد.

اما وی در ادامه افزود که تا اکنون با رویکردهای جامعه‌سنتی و قید و بندهای فامیل مبارزه کرده‌است ولی حمایت نکردن دولت از سرمایه‌گذاری بانوان او را رنج داده و گاهی نا امیدش می‌سازد.

با این حال مشتریان که به این‌جا می‌آیند خرسند هستند و می‌گویند که بیشترشان راه‌های دور را طی کرد تا پخت دست بانو رسولی را بخورند.

آنان می‌گویند چون قیمت غذاهای این رستورانت نسبت به دیگر جاها مناسب‌تر است، بیشتر وقت‌ها با فامیل به این رستورانت می‌آیند.

در چشمان فرشته رسولی امیدها و آرزوهای زیادی دیده می‌شود و یکی از آنان گسترش این فست‌فود به یکی از برندهای با اعتبار می‌باشد.

او یک فرزند دارد و در کنار مدیریت یک رستورانت مصروف ثبت دو سریال افغانی نیز می‌باشد.

در رستوانت خود شش کارمند دارد که دو تن از آنان خانم‌ها می‌باشند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top