ایجاد شورای مشورتی کاریابی میان اتاق تجارت وصنایع و پوهنتون هرات

پوهنتون هرات و اتاق تجارت وصنایع این ولایت به منظور کاریابی برای فارغان این دانشگاه یک شورای مشورتی ایجاد کرده­است. مسوولان اتاق تجارت وصنایع هرات میگویند: در آینده نزدیک فارغان پوهنتنون جایگزین کارمندان خارجی بخش سکتور خصوصی خواهند شد.

نخستین جلسه­ی شورای مشورتی اتاق تجارت و صنایع و پوهنتون هرات، به تازه­گی شورای را ایجاد کرده اند که هدف آن کاریابی برای فارغان این دانشگاه خوانده­ می­شود.tasweer

مسوولان اتاق تجارت و صنایع هرات می­گویند: قرار است از طریق این شورا روابط خوبی میان دانشگاه هرات و سکتور خصوصی به میان بیاید، که برای صدها فارغ التحصیل پوهنتون، نیز زمینه کار مساعد خواهد شد.

سعد خطیبی رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات میگوید: هم اکنون ده­ها شهروند خارجی در بخش­های مهم سکتور خصوصی مصروف کار هستند و در آینده­ نزدیک فارغان دانشگاه هرات جایگزین این افراد خواهند شد.

آنگونه که رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات می­گوید: درآینده سکتورهای خصوصی، کارمندان متخصص مورد نیاز خودرا از طریق این شورا جذب خواهند کرد.

درهمین حال داکتر حسن فرید سرپرست پوهنتون هرات: ابراز امیدواری می­کند، که با ایجاد شورای مشورتی با اتاق تجارت و صنایع، زمینه کار برای حداقل شماری از فارغان دانشگاه در سکتور خصوصی معیاء شود.

سالانه صدها تن از بخش­های گوناگون پوهنتون هرات فارغ می­شوند، اما خیلی از این فارغان بی­کار هستند.

مسوولان دانشگاه هرات تاکید می­ورزند که دغدغه­ی عمده افراد تحصیل کرده در هرات بیکار ماندن پس از فراغت از دانشگاه است.

این گفته­ها در حالی مطرح می­گردد که سالانه صدها جوان در هرات از دانشگاه­ها فارغ می­شوند اما بیکار و بی سرنوشت هستند. حتی بسیاری از این تحصیل کرده­ها به دلیل نبود کار ناگزیر به کشورهای همسایه می روند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top