ایران – کره‌جنوبی؛ در فکر هت‌تریک در دیداری که خیلی هم دوستانه نیست

13920205190223326433493به‌گزارش خبرگزاری رها ، پس از برگزاری اولین دیدار ایران و کره‌جنوبی خارج از خاک این دو کشور در روز چهارشنبه هفتم خردادماه سال 1337 می‌شد پیش‌بینی کرد که رقابت این دو کشور در آینده بسیار حساس خواهد شد. کره‌ای‌ها در اولین بازی رسمی خود مقابل ایران در بازی‌های آسیایی سال 1958 توکیوی ژاپن موفق شدند 5 بر صفر مقابل تیم ملی کشورمان به پیروزی برسند. این موضوع رقابت دو تیم را حساس و حیثیتی کرد تا جایی که تیم ملی کشورمان 38 سال بعد یعنی در جام ملت‌های 1996 آسیا با پیروزی 6 بر 2 این شکست تلخ را جبران کرد.

پس از برگزاری این دیدارها دو تیم بازی‌های حساس دیگری هم برگزار کردند. از بین این دیدارهای حساس می‌توان به بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در سال 2004 که با پیروزی 4 بر 3 ایران و درخشش علی کریمی به پایان رسید اشاره کرد. کره‌ای‌ها به نوعی این شکست را در دوره بعدی این مسابقات جبران کردند. جایی که پس از تساوی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیای سال 2007 توانستند در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 ایران را شکست دهند.

چشم بادامی‌ها یک بار دیگر هم انتقام گرفتند. مقدماتی رقابت‌های جام جهانی 2010 و در دیداری که ایران فقط با پیروزی مقابل کره‌جنوبی می‌توانست به این رقابت‌ها راه پیدا کند، با گل دقایق پایانی پارک جی‌سونگ بازی یک بر یک شد تا کره‌ای‌ها یک بار دیگر زهر خود را بریزند. شرقی‌ها فقط به این دو بازی اکتفا نکردند. آنها یک بار هم در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیای 2011 قطر با شکست ایران مانع صعود رقیب سنتی‌شان به مراحل بالاتر شدند.

این بازی‌های حساس که پشت سر گذاشته شد، قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل بار دیگر ایران و کره‌جنوبی را مقابل یکدیگر قرار داد. این بار نوبت پیروزی‌های ایران بود. تیم ملی کشورمان در تهران و اولسان با نتیجه مشابه یک بر صفر کره‌جنوبی را شکست داد تا بالاتر از این تیم راهی رقابت‌های جام جهانی شود. همین دو بازی کافی بود که رقابت دو تیم بیش از پیش حساس شود. حاشیه‌هایی که ایجاد شد؛ اخراج کی‌روش در بازی رفت در تهران؛ صحبت‌های سرمربی وقت کره‌جنوبی علیه تیم ملی ایران و البته پیشینه دو تیم؛ پیروزی دوباره ایران در خاک این کشور و مشت‌های گره کرده کی‌روش برای سرمربی کره‌جنوبی، شرایط را تغییر داد تا بازی فردا (سه‌شنبه) که یک مسابقه دوستانه است، فراتر از یک بازی دوستانه باشد.

کره‌ای‌ها به فکر انتقام دو شکست قبلی هستند و البته یک رکورد شکنی، چراکه آنها تاکنون نتوانسته‌اند تیم ملی ایران را در تهران شکست دهند و ایران هم به دنبال سومین برد پیاپی است.

ایران و کره‌جنوبی در حالی از ساعت 16:25 سه‌شنبه 27 آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند که دو قدرت دیگر قاره آسیا، یعنی ژاپن و استرالیا نیز با یکدیگر مصاف دارند تا قبل از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا محک خوبی بخورند.

انتهای پیام/

برچسب ها : ,

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

موضوعات مرتبط

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top