بازداشت آمر ناحیه هشتم شاروالی هرات، توسط اداره امنیت ملی به اتهام ۲۰ هزار افغانی رشوه

آمر ناحیه هشتم شاروالی هرات به اتهام اخذ رشوت ازسوی کارمندان امنیت ملی ولایت هرات دستگیر شد. گفته میشود: این مامور دولت هنگام بیست هزار افغانی رشوه بازداشت شده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید: روز گذشته آمر ناحیه هشتم به اتهام فساد اداری از سوی کارمندان اداره ی امنیت ملی هرا ت، بازداشت گردید.

وی افزود: این مامور دولتی روز گذشته زمانی بازداشت شد که در داخل دفتر کاراش مبلغ ۲۰ هزار افغانی را از یکتن از مراجعین دریافت کرده بود.

به گفته ی فرهاد: این مامور دولتی فعلآ تحت نظارت قرار دارد و به زودی پس از تحقیقات دوسیه ی نسبتی اش، محول ارگان های عدلی وقضایی خواهد گردید.

سخنگوی والی هرات ضمن تاکید بر مبارزه ی جدی علیه فساد اداری میگوید: طی سال روان در حدود ۱۲۰ تن از ماموران ادارات مختلف دولتی به اتهام فساد اداری بازداشت گردیده اند، که دوسیه های نسبتی شان محول ارگان های عدلی و قضای گردیده است.

هرچند تلاش نمودیم تا با آمر ناحیه هشتم ویا مسئولان اداره ی شاروالی دراین مورد، صحبتی داشته باشیم، اما با وجود تلاش های زیاد موفق به دریافت دیدگاه شان نگردیدم.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top