بازداشت شش تن به اتهام ترور شیخ عزیز الله نجفی در هرات

شش تن از افراد مسلح به اتهام قتل عزیز الله نجفی یک تن از نماینده های پیشین مردم از سوی پولیس هرات بازداشت شده اند.مقام های امنیتی در هرات می گویند: این افراد عصر روز گذشته از منطقه گازرگاه شهر هرات بازداشت شده اند.

عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات می گوید: حمید الله پسر عبدالله چرسی یک تن از فرمانده های سابق مخالف دولت همراه با پنج تن دیگر از سوی پولیس بازداشت شده اند.10000011010100101001

احمدی افزود: در تحقیقات ابتدایی نشان می دهد، که این افراد بر علاوه چندین مورد قتل، در ترور عزیز الله نجفی نماینده پیشین مردم در شورای ولایتی دست داشتند.

او گفت: این افراد پس از درگیری نیم ساعته از سوی پولیس بازداشت شده اند.

وی افزود: تحقیقات از نزد آنان جریان دارد و افراد دیگری تحت تعقیب پولیس قرار دارند.

عزیز الله نجفی عضو سابق شورای ولایتی هرات ویکتن از روحانیون پر نفوذ جهادی در میان مردم بود که روز پنجشنه هفته گذشته ازسوی دوفرد مسلح موتور سایکل سوار هدف حمله ترورویستی قرار گرفت وکشته شد.

بدنبال ترور این عالم مذهبی در شهرهرات صدها تن از مردم روز گذشته در یک راهپیمائی گسترده دست به تظاهرات زده واز حکومت خواستار تامین امنیتو جلوگیری از ترور های زنجیره ای درهرات شدند.

در همین حال سرپرست ولایت هرات در میان این اعتراض کنندگان وعده داد تا در 3 روز آینده عاملان ترورشیخ عزیز الله نجفی روحانی برجسته هرات را گرفتار خواهد کرد.

در جریان سال جاری دست کم ۲۰تن از باشندگان ولایت هرات هدف حملات تروریستی قرار گرفتند، که گفته میشود عاملین اکثریت این حملات تا کنون بازداشت نگردیدند.

شماری از تحلیلگران امور میگویند: کمبود تشکیلات پولیس، موجودیت سلاح درنزد افراد غیر مسول و عدم مجازات مجرمین از جمله عوامل افزایش واقعات ترور در هرات میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top