بازداشت قوماندان برجسته شبکه حزب اسلامی در ولایت هرات

یکتن از افراد برجسته حزب اسلامی در حوزه غرب افغانستان از سوی کارمندان مدیریت استخبارات قوماندانی امنیه هرات بازداشت شد.

این فرد داکتر عبدالرحمن نام دارد که در سازماندهی حملات انفجاری‌، تروریستی، قتل و اختطاف در حوزه غرب کشور بخصوص ساحات جنوبی و شرقی ولایت هرات فعالیت داشت.

جنرال سید آقا ثاقب قوماندان امنیه ولایت هرات امروز در یک نشست خبری در هرات گفت داکتر عبدالرحمن ساعت هفت شب جمعه از منزل مسکونی یک دگروال متقاعد شده واقع در ناحیه پنجم شهر هرات گرفتار شد.

وی افزود در این عملیات پسر عبدالرحمن و مالک منزل نیز دستگیر شدند که تحقیقات از نزدشان آغاز شده است.

در همین حال داکتر عبدالرحمن قوماندان برجسته حزب اسلامی در حوزه غرب کشور که در مقابل رسانه ها حاضر گردید گفت: من از کار خود پشیمان نیستم و تا زمانیکه نیروهای خارجی در افغانستان به خصوص حوزه غرب کشور حضور داشته باشند از مخالفت با آنان دست نخواهم کشید.

وی افزود در جریان چندین ماه فعالیتش در هرات چندین حمله انفجاری و تروریستی را بالای نیروهای خارجی در این ولایت سازماندهی کرده بود.

در همین حال سمونوال لطف الهادی رحیمی مدیر استخبارات قوماندانی امنیه ولایت هرات میگوید بازداشت داکتر عبدالرحمن در بهتر شدن اوضاع امنیتی ولایت هرات تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود آنها بعد از یک ماه تحقیقات توانستند این قوماندان برجسته شبکه گلبدین حکمتیار را از مربوطات شهر هرات دستگیر نمایند.

گروه طالبان تا کنون در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

مقامات امنیتی در ولایت هرات میگویند در حال حاضر 1200 تن از افراد مسلح غیر مسول در ولسوالیهای مختلف ولایت هرات فعال هستند و در مخالفت با دولت بسر میبرند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top