بازداشت مسوول گاردهای امنیتی اتحادیه صرافان هرات

پس از واکنش‌ها در برابر پخش تصاویر معاینه قطعه نظامی از سوی رییس اتحادیه صرافان هرات، پولیس این ولایت مسوول گاردهای امنیتی این اتحادیه را که یک افسر بازنشسته بود بازداشت کرده است.

عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی پولیس هرات می‌گوید پس از نشر تصاویر ویدیویی که حاجی بهاءالدین رحیمی رییس اتحادیه صرافان هرات را در حال معاینه قطعه تشریفات گاردهای امنیتی این اتحادیه با لباس پولیس ملی نشان می‌داد، پولیس این ولایت مسوول گاردهای امنیتی این اتحادیه را بازداشت کرده است.

او می‌گوید اگر چه سربازان مربوط به گاردهای شخصی صرافی‌ها می‌باشند، اما چون ملبس با یونیفورم پولیس ملی بودند، این کار توهین به نظام است.

ولی‌زاده افزود که مسوول گاردهای امنیتی اتحادیه صرافان که قطعه تشریفات را سازماندهی می‌کرد و هم‌چنان یک افسر بازنشسته است، به خاطر تحقیقات بیشتر در بازداشت پولیس به سر می‌برد.

در همین‌حال آگاهان سیاسی به این باور هستند که این کار مسوول گاردهای امنیتی صرافی‌ها و رییس اتحادیه صرافان عدم آگهی از قوانین ملکی و نظامی را نشان می‌دهد.

محمدرفیق شهیر آگاه سیاسی می‌گوید این کار توهین به یونیفورم نظام کشور می‌باشد و هم‌چنان نشان دهنده ضعف پولیس در قسمت تعلیم و تربیه افسران و سربازان است.

از سوی‌هم حاجی بهاءالدین رحیمی رییس اتحادیه صرافان هرات در صفحه‌ای فیس‌بوک خود نوشته که در مقابل یک عمل انجام شده مواجه شده بود و هیچ‌آگهی قبلی از این کار نداشته است.

گفتنی‌است که اکنون 24 تن به صورت رسمی مصروف تامین امنیت صرافان هرات می‌باشند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top