باشنده‌گان هرات: ریاست جمهوری به وعده‌های داده‌شده در هرات وفا کند

شماری از باشنده‌گان ولایت هرات از رییس جمهوری غنی می‌خواهند تا به وعده‌های که در سفرهایش به این ولایت به مردم داده است، وفا کند.

رییس جمهور غنی در ششمین سفر خود به روز شنبه 28 اسد وارد ولایت هرات گردید و در سخنرانی‌هایش وعده‌های زیادی از جمله تبدیل کردن هرات به قطب اقتصادی افغانستان و ساختن شهرک‌دوم صنعتی در این ولایت ابراز کرد.

آقای غنی گفت هیچ‌گاه هرات فراموش نخواهد شد.

در همین حال شماری از باشنده‌گان هرات و فعالان مدنی در این ولایت به این باور هستند که رییس جمهور غنی تنها در سفرهای خود به ولایت‌ها از جمله هرات، فقط سخنان‌اش در حد یک وعده است.

بصیراحمد یک‌تن از شهروندان هرات می‌گوید رییس جمهوری در چندین سفر خود به هرات وعده‌های زیادی داده است اما تا اکنون هیچ‌کدام آن عملی نشده‌است.

او می‌گوید مردم افغانستان شعار نمی‌خواهند بل باید کار عملی برای آنان صورت گیرد.

از سوی هم عبدالرزاق محق آگاه امور در هرات به این باور هست که سران حکومت باید به وعده‌های خود وفا کنند.

آقای محق افزود اگر سران حکومت به وعده‌های داده شده وفا نکنند باور مندی مردم نسبت به حکومت کم خواهد شد و تداوم این روند، به سود حکومت نخواهد بود.

او گفت هرات ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خوبی دارد و حکومت باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

در همین حال مسوولان امنیتی در غرب کشور نیز به مردم اطمینان می‌دهند که تلاش خواهند کرد تا شرایط بهتری برای تامین امنیت مردم روی دست گیرند.

محمد ناصر هدایت فرمانده 207 ظفر در غرب کشور می گوید برای حفاظت از مردم و ارزش‌های اسلامی در غرب افغانستان تمام نیروهای امنیتی افغان شب و روز تلاش می‌کنند.

وی که در حضور رییس جمهوری سخن می‌زد افزود که دفاع از جان و مال مردم، بخش‌های سکتور تجارتی و اقتصادی وظیفه‌ای نیروهای امنیتی است و در این راستا تلاش‌های شبانه روزی خواهند کرد.

رییس جمهور غنی در یک ماه گذشته دوبار به ولایت هرات سفر کرد.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top