باشنده گان شیندند با تجمع اعتراضی درمقابل ساختمان ولایت هرات، باردیگر خواهان ارتقاع آن ولسوالی به ولایت شدند

شماری از باشنده های ولسوالی شیندند ولایت هرات صبح امروز دست به اعتراض زده و از دولت می خواهند تا این ولسوالی را به ولایت تبدیل کند.آنان میگویند: یگانه راه تامین امنیت این منطقه تبدیل شدن ولسوالی به یک ولایت مستقل میباشد. اعتراض کننده ها هشدار می دهند که اگر دولت به خواست آنان توجه نکند، دست به اعتراض های گسترده تر زده و شاهراه های عمومی را بری ترافیک مسدود خواهند کرد.از سوی هم مقامهای محلی درهرات میگویند: کاردر اداره ارگانهای محل برای تشکیل اداری و تقسیم نمودن شیندند به سه ولسوالی جریان دارد، تا بعدآ به ولایت تبدیل گردد.

باردیگر شماری از باشنده های ولسوالی شیندند هرات صبح امروز دست به تجمع اعتراضی زده و از دولت می خواهند تا این ولسوالی راه به ولایت ارتقا دهد.12345654321

اعتراض کننده ها می گویند تمام ظرفیت های موجود در یک ولایت را، این ولسوالی دارا می باشد و نفوس اش نزدیک به بیش از 8 صد هزار تن که نفوس یک ولایت می باشد، میرسد.

به گفته ی مردم شیندند: یگانه راه تامین امنیت آن ولسوالی تبدیل شدن اش به یک ولایت مستقل میباشد.

آنان هشدار می دهند که اگر دولت به خواست آنان توجه نکند، دست به اعتراض های گسترده خواهند زد و شاهراه کابل – هرات را مسدود خواهند کرد.

درهمین حال اصیل الدین جامی سرپرست اداره محلی هرات می گوید: رایزنی ها به خاطر ولسوالی شیندند جریان دارد.

وی گفت: قرار این ولسوالی به خاطر مساحت زیاد و نفوس بیش از حد، ابتدا تبدیل به سه ولسوالی گردد و سپس در سال های آینده در صورت امکان، به ولایت تبدیل گردد.

این در حالی است که تا اکنون چندین بار باشند ها و سران قومی در شیندند خواهان تبدیل این ولسوالی به ولایت شده اند.

گفته میشود: ولسوالی شیندند دارای ۵بلوک، ۵۶۶قریه، وبیش از ۸۵۰هزارنفوس میباشد، که دارای بزرگترین میدان هوایی، یک شفاخانه ی ۵۰بسترمرکزی و یک کلینک در هر بلوک بوده، که براثر نبود امنیت مناسب، کمتر داکتر متخصصی در این بخشها فعالیت دارد.

با این حال شماری از آگاهان امور در هرات میگویند: در صورتیکه دولت به بازسازی در ولسوالی های استراتژیک وپرنفوس بی توجه ای نشان دهد میزان نا امنی کاهش نخواهد یافت.

ولسوالی شیندند دو مرز مشترک با کشور ایران داشته وبا ولایات فراه، غور و ولسوالی های فارسی، ادرسکن و غوریان هرات همسرحد میباشد.

در حال حاضر حضور پررنگ مخالفین دولت و موجودیت سلاح در دست افراد مسلح غیر مسوول در برخی نقاط این ولسوالی از عمده ترین چالش ها در تامین امنیت در هرات محسوب می شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top