باشنده گان شیندند: یگانه راه تامین امنیت، ارتقا این ولسوالی به ولایت است

مردم ولسوالی شیندند هرات از رئیس جمهور میخواهند تا این ولسوالی را به ولایت ارتقا دهد. آنان میگویند: یگانه راه تامین امنیت این منطقه تبدیل شدن ولسوالی به یک ولایت مستقل میباشد. از سوی هم هیئتی که به منظور بررسی وضعیت امنیتی شیندند، به آن ولسوالی سفرکرده است میگوید: رئیس جمهور تعهد کرده است که درآینده ی نزدیک به خواسته های مردم شیندند رسیده گی خواهد شد.

شیندند یکی از ولسوالی های پانزده گانه و نسبتآ نا امن ولایت هرات میباشد، که به گفته ی شماری ازباشنده گان آن دخالت خارجی ها را همواره باعث نا امنی ها دراین منطقه گردیده است.Picture11

باشنده گان ولسوالی شیدند در حضور هیئتی که متشکل از مقامهای امنیتی هرات و نماینده گان مردم در پارلمان کشور به منظور بررسی وضعیت امنیتی به آن ولسوالی سفر کرده اند، خواهان ارتقا آن ولسوالی به یک ولایت مستقل شدند.

آنان: شیندند را به یک غده ی سرطانی تشبیع کرده میگویند: تاز مانیکه ریشه بزرگ آن که مداخله کشورهای همسایه درآن ولسوالی است خشکانیده نشود، امنیت کامل دراین منطقه تامین نخواهد شد.

به گفته ی مردم ولسوالی شیندند: یگانه راه تامین امنیت آن ولسوالی تبدیل شدن آن به یک ولایتی مستقل میباشد.

درهمین حال قومندان قول اردوی 207 ظفر درحوزه غرب و منورشاه بهادری نماینده مردم در پارلمان کشور که دررائس هیئت به این ولسوالی سفرکرده اند، با تائید خواسته های مردم تاکید میکنند که راه بیرون رفت از چالش های امنیتی آن ولسوالی ارتقا یافتن به یک ولایت مستقل میباشد.

این هیئت میگوید: قبلآ با رئیس جمهور کشور صحبت شده و از طرف وی پذیرفته شده است که این ولسوالی را به ولایت تبدیل نماید و این به یک مدت زمان نیاز دارد تا تشکیلات اداری یک ولایت ساخته شود.

از سوی هم به گفته باشنده گان شیندند: هرگاه یک واحد اداری کوچک به واحد بزرگتری ارتقایابد باید معیارهای لازم که مساحت، جمیعت، داشتن منابع طبیعی، نمونه بودن در عرصه های سیاسی ،اقتصادی، مبارزاتی، داشتن نخبگان علمی، فرهنگی وسیاسی را داشته باشد، که این ولسوالی دارای همه ی این معیارها میباشد.

به گفته آنان: ولسوالی شیندند دارای 5 بلوک، 566 قریه، وبیش از 850 هزارنفوس میباشد، که دارای بزرگترین میدان هوایی، یک شفاخانه ی 50 بسترمرکزی و یک کلینک در هر بلوک بوده، که براثر نبود امنیت مناسب، کمتر داکتر متخصصی در این بخشها فعالیت دارد.

با این حال شماری از آگاهان امور در هرات میگویند: در صورتیکه دولت به بازسازی در ولسوالی های استراتژیک وپرنفوس بی توجه ای نشان دهد میزان نا امنی کاهش نخواهد یافت.

ولسوالی شیندند دو مرز مشترک با کشور ایران داشته وبا ولایات فراه، غور و ولسوالی های فارسی، ادرسکن و غوریان هرات همسرحد میباشد.

در حال حاضر حضور پررنگ مخالفین دولت و موجودیت سلاح در دست افراد مسلح غیر مسوول در این ولسوالی از عمده ترین چالش ها در تامین امنیت در هرات محسوب می شود.

گزارش: پدرام قاضی زاده

ایدیت: شعیب تنها

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top