باشنده گان هرات، با اهدای گل به سربازان از نیروهای امنیتی کشور حمایت کردند

شماری ازباشندگان هرات وفعالان مدنی طی حرکت نمادین حمایت خود را ازنیروهای امنیتی اعلام کردند. آنها میگویند: مردم دیگر فریب گروه­های مخالف مسلح دولت و حامیان طالبان را نخواهند خورد، بلکه به حمایت خود از نیروهای امنیتی کشور ادامه خواهند داد. مسئوولان ارتش ملی در حوزه غرب کشور نیزهشدار داده اند، که اگر طالبان مسلح به روند صلح یکجا نشوند در میدانهای نبرد نابود خواهند شد.

جمع کوچک، اما با شعارهای بلند به حمایت از نیروهای امنیتی برخاستند و دریک حرکتی نمادین از سطح شهر تجمع کرده وبه قول اردوی ۲۰۷ ظفر رفتند.

جای که هزاران سرباز اردوی ملی مسئوولیت تامین امنیت چهار ولایت حوزه غرب را برعهده دارند.

فعالان مدنی با اهدای شاخه گل به نیروهای امنیتی تاکید می­کنند، که مردم کشور دیگر فریب توطئه­های گروه­های مخالف مسلح را نخواهند خورد، بلکه درکنار نیروهای امنیتی ایستاده هستند.

حمله برقول اردوی ۲۰۹ شاهین درشمال کشور باعث شده است تا نیروهای امنیتی در قول اردوی ۲۰۷ ظفر درغرب کشور به خاطر سرکوب شورشیان مسلح، آمادگی بهتری نشان دهند.

مسئوولان ارتش ملی در این حوزه می­گویند: درتمامی قرارگاه­ها و پوسته­های امنیتی نیروها با تمام تجهیزات وامکانات آماده هستند.

برید جنرال راز محمد اوریاخیل رئیس ارکان قول اردوی ۲۰۷ ظفر هشدار می­دهد، که اگر طالبان به روند صلح یکجانشوند، نابود خواهند شد.

شماری از سربازان اردوی ملی هم می­گویند، طالبان به دستور بیگانه­ها، نیروهای امنیتی کشور را هدف قرار می­دهند و با نیرنگ وفریب تلاش می­کنند تا نظامیان و افراد ملکی را به قتل برسانند.

اما آنها درمقابل گروه­های مخالف مسلح ایستادگی خواهند کرد و انتقام خون قربانیان حادثه اخیر در بلخ را خواهند گرفت.

باشنده های هرات بارها طی همایش­های گونه­گون به حمایت از نیروهای امنیتی برخاستند. این حمایت­های مردمی باعث شده است تا هرات نسبت به دیگر ولایت­های کشور امنیت بهتری داشته باشد.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top