با افتتاح میدان هوایی بین المللی کشور ترکمنستان، اولین پرواز کابل – عشق آباد آغاز گردید

ترمینال جدید میدان هوایی بین المللی عشق آباد پایتخت ترکمنستان افتتاح شد. هزینه ساخت این ترمینال که به شکل شاهین است ۲٫۳ میلیارد دالر اعلام شده. به گفته ی مقامهای کشور ترکمنستان با ساخت این ترمینال، میدان هوایی عشق آباد به مرکز بین المللی حمل و نقل مسافر و کالا و ترانزیت تبدیل خواهد گردید.

این میدان هوائی بین المللی که در شهر عشق آۤباد پایتخت ترکمنستان موقیعت دارد، با حضور رئیس جمهوری ترکمنستان قربان قلی بردی محمد اف، شرکت کننده گان داخلی و خارجی از موسسات بین المللی و نمایندگان کمپنی های هوائی 25 کشور جهان افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.122

براساس خبرنامه ی که از سوی کنسولگری آن کشور انتشار یافته است، آمده است که اولین پروازخارجی این میدان از کابل به عشق آباد توسط شرکت بین المللی کام ایر افغانستان که حامل مهمانان ویژه این مراسم بود صورت گرفته است.

به نقل از خبرنامه میدان هوائی بین المللی عشق آباد در زمینی به مساحت 1200 هکتار با خط پلاستر 3800 متر طول، مجهزبه سه سالون وی آی پی، سالون عمومی و سالون کارگو با وسایل استندرد جهانی  میباشد، که قابلیت نشست برای انواع طیاره های مختلف را دارا میباشد، که در هر ساعت ظرفیت پذیرائی از دو هزار مسافر را دارد.

قربان قلی بردی محمدوف رئیس جمهوری ترکمنستان در مراسم افتتاح این ترمینال مسافری میدان هوایی گفته است: همه فرصت ها را داریم تا بتوانیم پلی برای حمل و نقل باشیم و همکاری اقتصادی میان اروپا و منطقه آسیا – اقیانوس آرام و آسیای مرکزی را تسهیل ببخشیم.

کشور ترکمنستان اعلام کرده است که پیشرفت در سیستم ترانسپورت مدرن یکی از راهکارهای مهم آن کشور بوده و گشایش این میدان هوائی بین المللی جدید یکی از استراتیژی های دولت ترکمنستان بخاطر رشد همکاریهای تجاری، اقتصادی، اجتماعی وهمچنین رشد گردشگری در جهان میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top