بررسی وضعیت محبس هرات از سوی هیات اعزامی ریاست جمهوری

هیات اعزامی ریاست جمهوری کشور میگوید موجودیت فساد اداری و اخلاقی, کمبود پرسونل و نبود جای کافی وعدم تطبیق فرامین ریاست جمهوری در وقت معین آن از جمله مشکلات موجود در محبس عمومی هرات میباشد که قرار است با ریاست جمهوری در میان گذاشته شود.

اخیرا زندانیان هرات بنا به آنچه آنها موجودیت فساد اداری در ادارات عدلی و قضایی, عدم تطبیق فرامین ریاست جمهوری به وقت معین و همچنان کمبود جای کافی عنوان کردند دست به اعتصاب زدند .

اعتصاب این زندانیان بعد از یکهفته سبب شد تا ریاست جمهوری افغانستان هیات با صلاحیتی را به منظور بررسی مشکلات محبوسین عازم ولایت هرات نماید.

سید مراد شریفی رئیس عمومی نظارت بر تطبیق احاکم نهایی استره محکه و رئیس هیات مذکور امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در محبس هرات گفت در طی سه روز اخیر تمامی مشکلات موجود در محبس هرات بعد از تحلیل و بررسی ارزیابی شده است.

وی افزود قرار است تمامی مشکلات موجود در طی 14 ماده به ریاست جمهوری انتقال یابد تا در قسمت حل آن اقدام شود.

آقای شریفی میگوید کمبود جای , عدم تطبیق فرامین ریاست جمهوری در زمان معین , موجودیت فساد اداری و اخلاقی, کمبود پرسونل محبس و مشکل طعام از جمله چالشهای موجود در زندان عمومی هرات میباشد.

بنا به اظهارات وی سارنوال بخش محابس نیز به دلیل یک سری اتهامات تحت تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

هیات اعزامی کشور همچنان گفت که اظهارات اخیر رئیس جمهور احمدزی مبنی بر موجودیت فساد در ادارات عدلی وقضایی کشور نیز تا اندازه ای محبوسین زندان هرات را تشویق نموده است.

در زندان هرات بیشتر از 3000 تن تحت حبس قرار دارند در صورتیکه این زندان گنجایش یکهزار تن را دارد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top