بررسی وضع امنیتی هرات از سوی هیأت اعزامی کشور

هیأتی متشکل از مقام های بلندپایه ریاست جمهوری، وزارت های امور داخله، دفاع ملی و ریاست عمومی امنیت ملی کشور به منظور بررسی اوضاع امنیتی ولایت هرات، به این ولایت سفر کرده است.

قرار است این هیات که در راس آن حمیدالله فاروقی مشاور ریاست جمهوری کشور قرار دارد در جریان چند روز سفرشان به هرات روی اوضاع امنیتی و اقتصادی با مقامات محلی هرات، بزرگان قوم ، نهادهای جامعه مدنی، نمایندگان تجار و وکلای شورای ولایتی ملاقات و گفتگو نماید.

عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات میگوید بررسی روند پیشرفت پروژه های اقتصادی و اتخاذ تدابیر ویژه امنیتی در ولایت هرات از دیگر اهداف سفر این هیات است.”

به گفته احمدی قرار است در این سفر مشکلات، کمبودی های قطعات امنیتی و چالش های موجود به گونه دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

این درحالیست که اخیرا گفته شده وضعیت امنیتی شهر هرات و شماری از ولسوالی های این ولایت نگران کننده میباشد، چنانچه چند روز قبل طالبان در یک حمله دست جمعی بالای مرکز ولسوالی شیندند هرات حمله کردند و کنترل بازار آن ولسوالی را برای چند ساعت به دست گرفتند.

این هیات بلند رتبه مرکز کشور در حالی به ولایت هرات سفر میکند که دو روز قبل مجمع مردمی هرات متشکل از داکتران، تاجران، نهادها جامعه مدنی و پیشه وران به منظور افزایش واقعات نا امنی در این ولایت تجمع نموده و به دولت هشدار دادند در صورتیکه به منظور تامین امنیت هرات اقدام جدی ننمایند دست به اعتصاب عمومی خواهند زد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top