سرپرست ولایت هرات: تغیرو تبدیلی راه حل نیست باید صلاحیت ادارات دولتی بیشتر شود

سرپرست ولایت هرات میگوید تغیر و تبدیلی در پستهای ادارات دولتی هرات راه حل نبوده بلکه دولت مرکزی باید جلو دخالتهای بیرونی را در امورادارات اجراعوی این ولایت گرفته تا وضعیت عمومی هرات بهبود یابد.

سید فضل الله وحیدی والی هرات که با حمیدالله فاروقی مشاور حقوقی ریاست جمهوری و رئیس هیات اعزامی مرکز به هرات صحبت میکرد گفت که کمبود تشکیلات پولیس، نداشتن صلاحیت کامل در امور کاری و دخالتهای افراد بانفوذ در حکومت، از چالشهای عمده صد راه شان میباشد.

آقای وحیدی میگوید در حال حاضر امنیت هرات رضایت بخش بوده و کسانی که ادعا میکنند امنیت این ولایت خوب نیست از دید او مورد قبول نیستند.

سرپرست ولایت هرات گفت اکثریت کسانی که مخالف او هستند اشخاصی میباشند که متهم به فساد اداری، غصب زمین و دیگر کارهای غیر قانونی هستند.

بنا به اظهارات وی مدیریت در مرکز کشور درست نبوده و این خود تاثیرات منفی بر روند کاری او و همکارانش داشته است.

اخیرا” مجمع مردمی هرات متشکل از داکتران، تاجران، نهادهای جامعه مدنی و پیشه وران به منظور افزایش واقعات نا امنی در این ولایت تجمع نموده و به دولت هشدار دادند در صورتیکه به منظور تامین امنیت هرات اقدام جدی ننمایند دست به اعتصاب عمومی خواهند زد.

به این منظور هیات 25 نفری جهت بررسی اوضاع امنیتی و اقتصادی وارد ولایت هرات شد و در طی 5 روز صحبت و گفتگو با مقامات ، نمایندگان مردم و نهادهای جامعه مدنی برداشت خود را با شخص رئیس جمهور شریک خواهد ساخت.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top