برسي دوسيه هاي فساد دراداره شاروالي هرات

مسئولین در اداره ی مبازه با فساد اداری غرب افغانستان میگویند: در حال بررسی چندین دوسیه ی  فساد اداری در شاروالي هرات میباشند که یکی از این موارد پرونده ی فساد اداری شخص شاروال هرات میباشد. آنان میگویند: بیشتر این دوسیه ها مربوط به قراردادهای تدارکاتی شاروالی هرات بوده که تحقیقات آنان نشان میدهد در این پروژه های خلاء هایی نیز موجود است. در همین حال مسئولین در اداره ی دولت محلی ولایت هرات گفته اند که چندین قضیه ی اختلاس مربوط به شاروالي هرات را به مراجع عدلی وقضایی کشور ارجاع داده اند.

مسئولین اداره عالی مبارزه با فساد اداری غرب کشورميگويند: پیش از این چندین تن از کارمندان شاروالی هرات به شمول یک انجینیر  این اداره را ، به اتهام دست داشتن به فساد اداری دستگیر و به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی کردند و تحقیقات در رابطه با شعبات مختلف این اداره همچنان ادامه دارد.

وحید آزادانی رئیس اداره ی عالی مبارزه با فساد اداری در غرب کشور گفت: با همکاری هیئت اعزام شده از مرکز کشور به ولایت هرات مشغول بررسی چندین قضیه ی فساد اداری در شاروالی هرات میباشند.

او میگوید: یکی از این پرونده ها مربوط به قضیه ی فساد اداری شخص محمد سلیم تره کی شاروال هرات میباشد که تحت بررسی های پایانی قرار دارد.

از سویی دیگر مقام ولایت هرات طی ارسال خبرنامه ای به رسانه ها، شاروالی هرات را متهم به کم کاری، بی تفاوتی و اهمال در اجراری پروژه ها میکند.

درخبرنامه مقام ولايت هرات آمده است كه: «موضوع کم کاری، بی تفاوتی و اهمال در اجرای این پروژه از جناب شاروالی محترم هرات، که خود گونه از فساد می باشد را به ریاست عالی نظارت بر تطبیق استراتیژی مبارزه علیه فساد اداری جهت برسی های بیشتر رجعت داده است.»

والی هرات چندی پیش به دلیل کم کاری های شاروال هرات از حکومت مرکزی خواستار برکناری هرچه زودتر محمد سلیم تره کی شاروال اين ولايت از مقامش شده بود.

خواستیم تا با محمد سلیم تره کی شهردار هرات مصاحبه ای را انجام دهیم اما موفق به برقراری ارتباط با وی نشدیم.

ولي شاروال هرات درمصاحبه اختصاصي كه چند روزقبل باخبرنگارما درهرات داشت گفت: اين موارد يك دسيسه سياسي است و ازاول سال 1391 تا به اكنون چندين بار هيئات مختلفي ازمركزكشوروولايت هرات به منظورفساد دراداره شاروالي هرات آمده اند ولي هيچ گونه اسناد ومدركي كه بيان گرفساد دراين اداره باشدرا بدست نياورده اند.

این سر و صدا ها در حالی افزایش میابد که پروژه ی 15 میلیون دالری آسفالت سرکهای داخل هرات توسط شاروالی این ولایت همچنان دربلاتکلیفی بسر میبرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top