برق بند سلما برای اولین بار به گونه ی آزمایشی خانه های هرات را روشن نمود

برق تولید بند دوستی افغان-هند (سلما) شب گذشته به گونه¬ی آزمایشی به بخشی از خانه های هرات وصل شد. وزارت انرژی و آب کشور با ارسال خبرنامه ی به شهروندان کشور وصل شدن آزمایشی 14 میگاوات برق تولید بند دوستی افغان-هند را فرخنده باد می گوید.بند سلام برقی آب

شام روز گذشته انجنیران وزارت انرژی و آب و شرکت برشنا در همکاری با انجنیران هندی و ترکمنستان برق تولید داخلی از بند دوستی افغان-هند را با برق وارداتی ترکمنستان همگام سازی کردند.

به تعقیب آن 14 میگاوات برق تولید این بند از طریق سیم وارداتی برق ترکمنستان به بخشی از خانه های هرات وصل شد.

مقامهای وزارت انرژی و آب کشور میگویند: قرار است تا چند روز دیگر توربین دوم و به تعقیب آن توربین سوم با برق وارداتی به همین¬گونه همگام سازی شود و به ولایت هرات وصل گردد.

انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب می گوید: این وزارت آماده است تا چند روز دیگر شاهد افتتاح بند دوستی افغان-هند با حضور رهبران دولت افغانستان و هندوستان باشد.

بند دوستی افغان هند از پروژه های زیربنایی افغانستان است که در دهه اخیر ساخته می شود.

به گفته ی وزیر انرژی و آب کشور بند دوستی افغان هند 40 % زمین های زراعتی را در  درمسیر خروجی این بند زیر آبیاری می برد و تحول شگرفی در بخش زراعت و تولید فرآورده های زراعتی در این ساحه به بار خواهد آورد.

تأمین آب مطمین و پایدار  برای 35000 هکتاز زمینی که اکنون بصورت نامنظم و ناکافی آبیاری می شود، مهار سیلابهای مدهش که سالانه باعث نابودی و تخریب زمین ها می شد، جلوگیری از تلفات جانی و مالی، کاهش فرسایش زمین های زراعتی و تخریب قریه جات در مسیر رودخانه، تغییر مشخصات مورفولوژیکی رودخانه و کاهش قسمی حالت فرسایشی آن، ازجمله دیگر مزایای بند دوستی افغان هند است که توسط وزیر انرژی و آب بیان میشود.

انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب با بیان اینکه وزارت انرژی و آب برای ساختن بند های کشور رسالت، مدیریت و برنامه دارد، میگوید:  بند دوستی افغان هند دارای سه توربین تولید برق می باشد که هرکدام 14 میگاوات برق تولید میکنند و در مجموع ظرفیت تولید این بند 42 میگاوات می باشد.

این بند به  فاصله ی نزدیک به 180 کیلومتر دورتر از شهر هرات بالای دریایی هریرود در ولسوالی چشت شریف ولایت هرات ساخته شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top