برگذاری بزرگترین نمایشگاه آثار هنری بنام “فروغ مهر” درهرات

نمایشگاه آثارهنری تحت نام فروغ مهر در هرات برگزارشد. مسوولان برگزاری این نمایشگاه میگویند: هدف از برگذاری این نمایشگاه که در حدود یکهزار اثر هنری به نمایش گذاشته شده است، گرامیداشت از مقام معلم و به نمایش گذاشتن توانایی شاگردان لیسه مسلکی استادکمال الدین بهزاد دراین ولایت است. رییس معارف هرات میگوید: شاگردان در این تابلوها موضوعات مختلف را به شکل مینیاتوری و نقاشی به نمایش گذاشتند.

شاگردان لیسه مسلکی استاد کمال الدین بهزاد اندوخته های خویش را در بخش های مینیاتوری، نقاشی، خط، گرافیک و سرامیک که حدود یکهزار تابلو طی سه سال آخیر میشود را به نمایشگاه گذاشتند.picture55

مسئوولان اداره معارف هرات می گویند: این برای نخستین بار است که نمایشگاهی به این بزرگی در سطح معارف این ولایت برگزار میشود.

رئیس معارف هرات میگوید: پیش از این دانش آموزان معارف نمایشگاه های کوچکی را برگزارکرده بودند، اما در این نمایشگاه حدود 500 دانش آموز آثار هنری شان را که طی سه سال گذشته جمع آوری کرده بودند به نمایش گذاشتند.

برخی معلمان به این باور اند که شاگردان این لیسه به توانایی های لازم رسیده اند و امروز با استفاده از هنرکه آموختند می توانند آنرا در تابلوها به نمایش بگذارند.

سلطان احمد نورزایی یکتن از معلمان این لیسه میگوید: اما نداشتن توانایی مالی همواره آن ها را از برگذاری نمایشگاه های به این بزرگی بازداشته است و این برای نخستین بار است که دانش آموزان خلاقیت های هنری شان را به شکل وسیع تر به دید عامه گذاشتند.

شماری از شرکت کننده گان این نمایشگاه میگویند: در برخی تابلوها هنر اصیل هراتی مینیاتوری کارشده است و آنها دراین آثار تلاش نموده اند، تا با استفاده از هنر که آموخته اند، مشکلات اجتماعی را بازتاب دهند.

از سوی هم مسئوولان انستیتوت استاد کمال الدین بهزاد میگویند: نمایشگاه فروغ مهر به پیشواز از روزمعلم برگذارشده است و آنها تلاش دارند تا بازار مناسبی برای فروش آثار هنری پیدا کنند.

مسئوولان معارف هرات میگویند: این نمایشگاه به مدت 13 روز بر روی بازدیدکنندگان بازخواهد بود، بناء این بزرگترین نمایشگاه است که شاگردان معارف دستاوردهای هنری شان را به دید عموم می گذارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top