برگذاری دهمین نمایشگاه تولیدات ایران وافغانستان درهرات

دهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در شهر هرات راه اندازی شد. در این نمایشگاه که 45 غرفه محصولات ایرانی و 15 غرفه محصولات افغانستان به نمایش گذاشته شده است، هدف آن تداوم همکاری بین دو کشور و بالا بردن همکاری های اقتصادی عنوان گردیده است.  والی هرات میگوید: برگزاری چنین نمایشگاه های می تواند سطح رقابت را در میان شرکت های افغانستان بویژه هرات نیز بالا ببرد. از سوی هم والی خراسان رضوی تاکید می کند که ایران و افغانستان رابطه ای نزدیکی دارند.

دهمین نمایشگاه اختصاصی ایران که در آن محصولات مواد ساختمانی، مواد غذایی، لوازم خانگی و دیگر محصولات به نمایش گذاشته شده در تالار مولانان جلاالدین محمد بلخی در شهر هرات برگزار شد.img_1116

علی خاکساری مدیر برگزاری این نمایشگاه میگوید: 45 شرکت ایرانی و 15 شرکت افغانی تولیدات خود را در این نمایشگاه به معرض دید گذاشته اند.

محمد آصف رحیمی والی هرات ضمن استقبال از برگذاری این نمایشگاه، تاکید می کند که برگزاری چنین نمایشگاه های در پهلوی اینکه می تواند روابط دو کشور را از لحاظ اقتصادی و سیاسی نزدیک کند همچنان باعث ایجاد رقابت میان شرکت های تولیدی هرات شود.

والی خراسان رضوی که برای افتتاح این نمایشگاه و گفتگو با مقام های محلی هرات به این ولایت سفر کرده است، تاکید می کند که رابطه افغانستان و ایران  با راه اندازی چنین نمایشگاه های مستحکم تر می شود.

علی رضا رشیدیان والی خراسان رضوی تاکید می کند که ایران آماده است تا محصولات کشور افغانستان را نیز در ایران به نمایش بگذارد.

از سوی هم شماری از کارشناسان اقتصادی در هرات تاکید می کنند که راه اندازی چنین نمایشگاه های از سوی کشور های همسایه باعث می شود تا سطح سرمایه گذاری در کشور افزایش یابد.

حمید الله خادم رئیس اتحادیه صنعت کاران می گوید: برگزاری چنین نمایشگاه های باعث بازار یابی برای محصولات افغانستان و کشور های همسایه می شود و این باعث چرخه اقتصادی می شود.

دهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در حالی در هرات برگزار می شود که پیش از این نیز چندین نمایشگاه دیگر از سوی شرکت های تولیدی هرات راه اندازی شده بود.

آنگونه که شماری از فابریکه داران تولیدی در هرات میگویند: ورود کالاهای مشابع باعث شده تا آنها نتوانند به درستی با محصولات خارجی از جمله ایران رقابت کنند و این مسله باعث رکود کاری آنها شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top