برگذاری نمایشگاه دوسالانه ی نقاشی در هرات

سومین نمایشگاه دو سالانه نقاشی در پوهنځی هنرهای زیبای پوهنتون هرات گشایش یافت. در ایننمایشگاه که برای ده روز بروی بازدیدکنندگان بازخواهد بود، صد و یازده اثر به سبکهای گوناگونی به نمایش گذاشته شده است. اما نکته ای که به آن در این نمایشگاه بیشتر پرداخته شد، بحث امرار معاش هنرمندان در بخش فروش تابلوهایشان بود، که از دید برگزارکنندگان، این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

دو سال به درازا کشیده شده تا هنرمندان سبک نقاشی، اندیشه‌ی خود را روی این تابلوها با رنگ بکشند، در این نمایشگاه نه تنها هنرمندانی از خود دانشکده هنرهای زیبای هرات، بل از دیگر هنرمندان ولایت‌های غزنی، فراه و ولایت‌های شمالی هم خواسته شده بود، تا تابلوهای خود را برای نمایش به این نمایشگاه بفرستند. taswer 2

کارهای این هنرمندان پس از تایید کمیته‌یی در این زمینه به نمایش گذاشته شده است که شامل سبک‌های گوناگون نقاشی‌ است.

در روز نخست، استقبال از این نمایش‌گاه پرشور بود، بسیاری از هنردوستان چه از بیرون دانشکده و چه از خود پوهنتون از این نمایشگاه بازدید کردند.

از دید برخی از هنرمندان، یکی از راه‌های رسیدن به صلح و انسان‌ دوستی، هنر است.

عبدالناصر صوابی استاد در دانشکده‌ی هنرهای زیبای هرات می‌گوید: که برگزاری این‌چنین نمایش‌گاه‌هایی در این شرایط ناآرام، نشان‌دهنده‌ی تپندگی قلب آدم‌های این کشور است.

با اینهمه اما، بعد دیگر این نمایش‌گاه، مسئله‌ی بازار فروش اثرهای هنری بود. چیزی که از دید هنرمندان چندان به آن توجهی نمی‌شود.

برخی می‌گویند، که مردم اقتصادشان نمی‌گذارد، تا به هنر بیندیشند و برخی دیگر هم پافشاری به فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌کنند.

نمایشگاه دوسالانه‌ی نقاشی پوهنځی‌ هنرهای زیبای هرات، برای ده روز درش به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود که در این نمایش‌گاه صد و یازده اثر نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top