برگزاری اولین جشنواره محصولات انار در مرکز ولایت فراه

نخستین جشنواره انار فراه روز گذشته درمرکز شهر فراه برگزار شد. در این جشنواره 25 تن از باغداران فراه شش نوع انار ان ولایت را به نمایش گذاشتند.

برای نخستین بار باشنده گان فراه روز پنجشنبه شاهد برگزاری جشنواره انار در این ولایت بودند.DSCF4591

گفته میشود: این جشنواره که از سوی برنامه ثبات وزارت احیاء و انکشاف دهات و ریاست زراعت فراه راه اندازی شده بود، با استقبال گرم مردم فراه نیز روبرو شده است.

انجینر عبدالروف رییس ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت فراه : هدف از راه اندازی این نمایشگاه را معرفی انار فراه به تجار ملی و ترغیب باغداران برای توجه بیشتر به محصولات انار در آنولایت عنوان کردند.

ازسوی هم انجینر عبدالمنان رییس زراعت ولایت فراه نیز ابراز امیدواری میکند، که اداره اش بتواند به کمک دیگر نهادها درآینده نیز نمایشگاه های دیگر محصولات زراعتی و میوه جات را درآن ولایت راه اندازی نماید.

بااین حال باشنده گان فراه وباغداران آنولایت ضمن حمایت از این اقدام، خواستار راه اندازی جشنواره های عناب و پسته انولایت نیز هستند.

آنان از دولت جدید میخواهند تا در قسمت تربیه بهتر باغ های انار و بسته بندی این محصول آموزش های لازم داده شود و همچنان زمینه فروش محصولات انارشان را در خارج ازکشور فراهم سازد.

با اینکه گفته میشود: انار فراه در سطح افغانستان مقام اول را دارد، اما این اولین باری است که در این ولایت جشنواره انار برگزار می گردد.

برگذار کننده گان این جشنواره میگویند: در اولین روز بیش از 5 هزار تن از باشنده گان ولایت فراه از این جشنواره که درمرکز شهر برگزار شده بود بازدید نموده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top