برگزاری ضیافت افطاری با حضور شمارِ از فرهنگیان از سوی دفتر تیکا در هرات

ضیافت افطاری از سوی نمایندگی آژانس انسجام هم‎کاری‎های صدارت عظمای تُرکیه تیکا در ولایت هرات با حضور شمارِ از فرهنگیان، شمار از مسوولان نهادهای خیریه و دانش‌آموزان زبان تُرکی در این ولایت برگزار شد.

علی ارغون چینار

علی ارغون چینار رییس دفتر تیکا آژانس انسجام هم‎کاری‎های صدارت عظمای تُرکیه در ولایت هرات می‌گوید ضیافت‌های افطاری در میان شهروندان ترکیه از جایگاه خاصِ برخوردار است.

وی افزود شهروندان تُرکیه در ماه مبارک رمضان سفره‎های رنگارنگِ هموار کرده و روزه‎داران را دعوت به افطار می‎کنند و این کار جزء عنعنات‌شان است.

آقای چینار ادامه داد که در کنار این دادن افطاری برای روزه‌دار از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز توصیه شده و این کار اجر و پاداش بسیارِ دارد.

از سوی هم شمارِ از فرهنگیان حاضر در این ضیافت از میهمان‎نوازی دفتر تیکا سپاسگزاری کرده و گفتند که ما در چند روز پسین نیز شاهد آن بودیم که این دفتر برای ایتام نیز ضیافت‎های افطاری ترتیب کرده بود.

محمد دین فهیم یک‎تن از فرهنگیان هرات از توجه دفتر تیکا در بخش‎های مختلف به‎خصوص بخش‎های فرهنگی ابراز خرسندی کرد و افزود که این ولایت ظرفیت‎های خوبی دارد و نیاز است که نهادهای کمک‌کنند توجه بیشتر داشته باشند.

ضیافت افطاری در فرهنگ مردم تُرکیه از جایگاه خاص برخوردار است و شهروندان ترکیه در ماه مبارک رمضان با پخته‌کردن غذاهای رنگارنگ و سفرهای بزرگ روزه‌داران را دعوت می‌کنند.

گفتنی است که در دوره عثمانی، سفره های افطاری که بر روی زمین پهن می‌شد، هر کدام نام خاص خود را داشت؛ تعداد قاشق‌های موجود در سفره نیز بر روی آن نوشته می‌شد و قاشق‌ها نیز داخل سبد گذاشته شده و در ورودی به هر کدام از میهمانان یک قاشق داده می‌شد.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top