برگزاری مراسم فاتحه برای یک مخالف‌مسلح دولت در هرات

نماینده‌های مردم در شورای ولایتی بادغیس می‌گویند برای قاری نقیب‌الله امینی که در نبرد ولسوالی تیوره ولایت غور توسط نیروهای امنیتی‌افغان کشته شده‌بود، در ولایت هرات برایش مراسم سوگواری برگزاری شده‌است.

مولوی عبدالباسط صارم رییس شورای ولایتی بادغیس می‌گوید این فرد باشنده اصلی قلعه‌نو مرکز این ولایت می‌باشد و از چندماه به‌این‌سو به‌صفوف طالبان‌مسلح در ولایت غور پیوسته بود و در تصرف ولسوالی تیوره این ولایت، با نیروهای امنیتی‌افغان درگیر بود.

آقای صارم می‌گوید این فرد در هنگام حمله واپس‌گیری ولسوالی تیوره غور، توسط نیروهای امنیتی‌افغان کشته شد.

وی می‌گوید روز گذشته اقوام این مخالف‌مسلح دولت که در هرات زندگی می‌کنند در مسجدجامع بزرگ این شهر برای او مراسم سوگواری برگزار کردند.

در همین‌حال مقام‌های محلی هرات می‌گویند که تمام مراسم سوگواری از سوی موظفین مسجد جامع هرات تنظیم می‌گردد.

جیلانی‌فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید متولیان مسجد جامع بزرگ این شهر در قسمت تنظیم مراسم سوگواری مطابق به طرزالعمل که دارند، مراسم را تنظیم می‌کنند.

این کار با واکنش‌های تند شهروندان هرات مواجه شده و شماری از باشنده‌گان این ولایت می‌گویند برگزاری مراسم فاتحه برای مخالفان‌مسلح، آن‌هم در چوکات دولت دادن سند مشروعیت برای آنان است و اگر این روند ادامه پیدا کند، فاصله مردم نسبت به حکومت بیشتر خواهد شد.

پیش از این نیز در شماری از ولایت‌ها برای مخالفان‌مسلح دولت از جمله ملاعمر رهبر گروه طالبان‌مسلح مراسم سوگواری برگزاری شده‌بود.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top