برگزاری نماز عید تحت تدابیر شدید امنیتی در غرب افغانستان

مسولان امنیتی در ولایات غربی افغانستان میگویند که نماز عید تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده و اطمینان میدهند که نیروهای امنیتی افغان به منظور سپری شدن ایام عید در فضای آرام از تمامی قدرت استفاده خواهند کرد.

عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات میگوید نماز عید در سطح شهر و ولسوالیهای پانزده گانه هرات بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار گردید.

وی افزود به منظور تامین امنیت هرات و ولسوالیهای این ولایت بیشتر از دو هزار سرباز امنیتی موظف شدند و از این ناحیه هیچ مشکلی وجود ندارد.

از طرف دیگر جنرال عبدالرزاق یعقوبی قوماندان امنیه ولایت فراه گفت که نماز عید فطر در آن ولایت نیز برگزار شده و بیش از 7 هزار تن در مساجد جامع شهر فراه در نماز عید اشتراک نمودند.

وی به باشنده گان ولایت فراه اطمینان داد که تمامی تدابیر امنیتی به منظور سپری شدن ایام عید در آن ولایت اتخاذ شده است.

همچنان مقامات امنیتی در ولایت غور نیز از برگزاری نماز عید تحت تدابیر خاص امنیتی خبر دادند.

محمد فهیم قایم قوماندان امنیه ولایت غور میگوید یکی از پلانهای اصلی آنها در ایام عید بازداشت عاملین قتل 14 تن از افراد ملکی که توسط افراد مسلح ناشناس در مرکز آن ولایت به قتل رسیدند میباشد.

قوماندان غور میگوید تا به حال هیچ مشکل امنیتی در آن ولایت بوجود نیامده و آنان امادگی کامل دفع حملات دشمن را دارند.

خبرها از ولایت بادغیس حاکی از آن است که نیروهای امنیتی در تمامی نقاط آن ولایت موظف شدند تا مردم بتوانند با خیال آرام روزهای عید را سپری کنند.

در همین حال باشندگان ولایات حوزه غرب کشور از تمامی طرفهای درگیر در این حوزه خواستند تا در روزهای عید اعلام آتش بس نموده و از خشونت دست بکشند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top